اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ترفند‌ی خانگی و مفید برای از بین بردن مگس‌ ها

در این گزارش به نکات خانگی برای از بین بردن مگس‌ ها پرداخته ایم که بسیار مفید و موثر هستند.

به گزارش سایت طلا ، مگس‌های خانگی یکی از انواع مگس‌ها هستند که در ردیف Diptera قرار دارند و همه آنها یک دسته بال دارند. مگس‌های خانگی به عنوان مگس "مزاحم" نیز شناخته می‌شوند، طول آن‌ها حدود یک اینچ و خاکستری رنگ است. مگس‌های خانگی تقریباً در همه جا زندگی می‌کنند.

آن‌ها تخم‌های خود را روی مدفوع حیوانات، مواد آلی پوسیده و ... می‌گذارند. شاید فکر کنید هجوم مگس‌های خانگی نگران کننده نباشد، اما باید بدانید که این امر می‌تواند باعث انتقال بیماری شود. البته بسیاری از راه‌های ایمن و آسان برای پیشگیری یا خلاص شدن از شر مگس‌های مزاحم وجود دارد که در این گزارش آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

چگونه می‌توان مگس‌ها را به طور طبیعی از بین برد؟

اغلب ترجیح داده می‌شود که تا حد امکان به طور طبیعی و بدون آفت کش‌ها از شر مگس‌های خانگی خلاص شد. روش‌های طبیعی عبارتند از:

گیاهان و گل ها

از گیاهان و گل‌ها می‌توان برای مقابله با مگس‌ها نیز استفاده کرد. سعی کنید چند گلدان در خانه داشته باشید. از جمله گیاهان و گل‌هایی که می‌توانند مگس‌ها را دفع کنند، می‌توان از ریحان، گل همیشه بهار، اسطوخودوس و برگ بو نام برد.

سرکه و مایع ظرفشویی

مخلوطی از سرکه و مایع ظرفشویی می‌تواند برای به دام انداختن مگس‌ها مفید باشد. برای استفاده از این روش، کمی از آن‌ها را با هم مخلوط کنید. کمی سرکه سیب و چند قطره مایع ظرفشویی را در یک لیوان بلند بریزید، مگس‌ها جذب سرکه می‌شوند، اما با این حال وقتی می‌خواهند روی سرکه فرود بیایند مایع ظرفشویی، باعث غرق شدن مگس‌ها می‌شود.

افشانه فلفل قرمز و آب

فلفل قرمز می‌تواند به دفع مگس‌های خانگی کمک کند. آن را با آب مخلوط کرده و در اطراف خانه اسپری کنید تا از ورود مگس جلوگیری شود.

خرزهره شکارچی

گیاه خرزهره از گیاهان گوشت خواری است که حشرات را می‌خورند. اگر آن را در بیرون از منزل بکارید، به طور طبیعی مگس‌ها را می‌خورد. در داخل خانه نیز از مگس‌های خانه یا حشرات گیاه تغذیه می‌کند.

وقتی مگس در دام گیاه قرار می‌گیرد، اطراف گیاه بسته می‌شود. سپس مایعی ترشح می‌شود تا قسمت نرم حشره حل شود و طی ۵ تا ۱۲ روز نیز حشره را تجزیه کرده، سپس اسکلت بیرونی را تف می‌کند.

تله‌های طبیعی

می‌توانید از غذا‌ها یا نوشیدنی‌هایی که مگس‌ها به آن‌ها علاقه دارد استفاده کنید تا آن‌ها را به دام بیندازید. این موارد عبارتند از: شکر (یا عسل)، میوه و گوشت.

شایان ذکر است که مگس‌ها اکثر از زباله ها، میوه‌های رسیده، سبزیجات و ... تغذیه می‌کنند. مگس‌ها به آب و هوای مرطوب و مواد ارگانیک نیاز دارند و جا‌هایی مانند سینک ظرفشویی آشپزخانه را انتخاب می‌کنند که در آنجا تخم گذاری کنند. اگر از شر مگس‌ها خلاص نشوید، خطر بیماری‌هایی از جمله سالمونلا، تیفوئید و E-coli جان شما را تهدید می‌کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد