اونس طلا2297.36
مظنه15,006,000
18 گرم3,464,100
ارزش سکه33,808,518
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

سه سناریو برای پایان تنش میان ایران و آمریکا

یک کارشناس اقتصادی گفت: افزایش قیمت نفت به نفع برگشت آمریکا به برجام است.

به گزارش سایت طلا، محمد صادق الحسینی در کلاب‌هاوس با اشاره به اینکه مخصمه امروز ایران تنها نتیجه مشکلات سیاسی نیست، گفت: سلسله تصمیمات اشتباه اقتصادی نیز در رسیدن به این وضعیت تاثیرگذار بوده است.
وی با اشاره به طولانی شدن فرایند مذاکرات گفت: بیش از دو دهه است ایران درگیر مذاکرات در خصوص مساله هسته‌ای است و در این میان سری بودجه قابل توجه هزار میلیارد تومانی در کنارتعارض شدید منابع در ایران سبب شده است پیشنهاداتی عجیب به ایران ارائه شود که اصلا هیچ عقل سلیمی قادر به پذیرش آن نیست.

یک کارشناس اقتصادی تاکید کرد: تصور من این بود که از دی ماه سال گذشته امریکا به برجام باز خواهد گشت و باید توجه داشت هر بازی‌ای را متصور شوید، نتیجه آن توافق ایران و امریکاست .


این کارشناس اقتصادی در توضیح این مطلب ادامه داد: هر طور نگاه کنیم نفع امریکا به لحاظ بین‌المللی و منطقه‎ای از یک سو و شرایط سیاسی این کشور وشرایط اقتصای ایران و بی‌ثباتی منطقه از سوی دیگر در توافق است و کنار گذاشتن این موارد سبب شده است همگی به این نتیجه برسیم که خاصیت بهینه‌ی بازی میان ایران و امریکا در پایان توافق باشد.

وی گفت: عدم توافق بدان معنی است که یا ایران به بازدارندگی هسته‌ای دست می یابد و یا امریکا به ایران حمله کند. به این ترتیب جز این دو حالت را نمی‌توان متصور شد که البته هر دو حالت برای غرب و امریکا مطلوب نیست پس به نظر می‎رسد توافق با ایران ملموس‌ترین و بهترین اقدام در شرایط کنونی باشد.

در کوتاه‌مدت چه خواهد شد؟

صادق الحسینی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه چشم‌انداز روشنی پیش روی توافق ایران و آمریکا قرار ندارد، تاکید کرد: البته باید پذیرفت ورود به فصل سرما نیز به نفع بازگشت آمریکا به برجام خواهد بود و باید به این نکته توجه کرد که در این سوی میدان ، یعنی در ایران هنوز تصمیم قطعی روشن نیست .
وی تاکید کرد: به هر صورت بی‌تردید در میان مدت و بلندمدت ایران و آمریکا چاره‌ای جز توافق نخواهند داشت چرا که همان طور که گفتم ادامه این وضعیت یا به یک رویارویی نظامی جدی ختم می‌شود یا اینکه ایران را به سطحی از بازدارندگی هسته‌ای خواهد رساند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد