اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 نوع فرد یادگیرنده داریم، شما کدام هستید؟

برای بخاطر سپاری اطلاعات بهتر است بدانیم کدام روش یادگیری برای ما موثرتر است!

انواع یادگیری

شاید شنیده باشید که همه ما به یک روش از روش های مختلف یادگیری بهترین پاسخ را نشان می دهیم. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که وقتی صحبت از حفظ موثر اطلاعات می شود، افراد مختلف معمولاً به رویکرد خاصی کشیده می شوند. بنابراین، اجازه دهید نگاهی بیشتر به 5 نوع یادگیری بیندازیم تا به شما کمک کند بفهمید کدام هستید.

1. شنیداری

این افراد ترجیح می دهند، اطلاعات را بشنوند تا بتوانند مفاهیم را به طور کامل درک کنند. درواقع از طریق شنیدن موضوعی و صحبت کردن افراد، بهتر یاد می گیرند. این بدان معناست که این افراد به طور معمول گوش دادن به سخنرانی ها یا کلاس های آنلاین را ترجیح می دهند تا خواندن کتاب! آنها همچنین ممکن است مطالب را با صدای بلند بخوانند تا به درک بهتر مطالب کمک کنند. یک مثال برای یادگیرندگان شنوایی این است که وقتی باید یک شماره تلفن را به خاطر بسپارند، ابتدا آن را با صدای بلند می خوانند.

2. دیداری

یادگیرندگان بصری معمولاً با مشاهده تصاویر یا نوشته ها، اطلاعات را به بهترین نحو حفظ می کنند. آنها همچنین به رنگها و جدول ها به خوبی پاسخ می دهند. با نمایش اطلاعات بصورت تصویری، این افراد قادر به تمرکز و استفاده از حافظه بصری خود برای یادگیری هستند. اگر برای فهمیدن چیزی، استفاده از نمودار یا با گرافیک را آسان تر می دانید، احتمالاً یک یادگیرنده بصری هستید.

3. اجتماعی

در یادگیرندگان اجتماعی، همه چیز در مورد تعامل است. نشان داده شده است که این افراد زمانی بهترین نتیجه را می گیرند که در فعالیت های آموزشی مانند گروه مطالعه شرکت کنند. علاوه بر آن، جلسات و کارگاه های آموزشی برای یادگیرندگان اجتماعی بسیار خوب است. این امر بسیار منطقی به نظر می رسد زیرا این افراد با مردم رشد می کنند، در نتیجه، شیوه های یادگیری آنها شامل به اشتراک گذاری دانش خود با دیگران و همچنین گوش دادن به همسالان است. آیا شبیه شما است؟

4. منطقی

هدف یادگیرندگان منطقی درک استدلال در پس زمینه است. در حین مطالعه، هدف یادگیرندگان منطقی استفاده از فهرست ها و آمارها برای درک واقعی مفاهیم است. بنابراین، افرادی که از مغز خود برای استدلال منطقی و ریاضی لذت می برند، گفته می شود که یک یادگیرنده منطقی هستند. علاوه بر این موارد، شما به راحتی الگوها را تشخیص می دهید و می توانید مفاهیم به ظاهر بی معنی را به راحتی متصل کنید. یادگیرندگان منطقی، اغلب به طبقه بندی و گروه بندی اطلاعات تمایل دارند تا به آنها در درک بیشتر اطلاعات کمک کند. این کاملاً طبیعی است که شما به عنوان یک یادگیرنده منطقی در اعداد برتری داشته باشید و با انجام محاسبات پیچیده مانند مثلثات اولیه در بالای سر خود خوب باشید!

5. فیزیکی (جنبشی)

همه یادگیرندگان فیزیکی تمایل به لمس و حرکت دارند. این افراد تکنیک های فیزیکی را ترجیح می دهند تا به آنها کمک کند یاد بگیرند که چگونه و چرا کار می کنند. فلش کارت ها یک تکنیک عالی برای کمک به یادگیرندگان فیزیکی است زیرا اگرچه از نظر فنی یک روش بصری است، اما لمس و جابجایی کارت ها فیزیکی می باشد. کسانی که برای یادگیری، حرکت را ترجیح می دهند "انجام دهندگان" نیز نامیده می شوند و یادگیری عملی را ترجیح می دهند. اگر شما فردی هستید که از حرکت کردن مخصوصا هنگام به خاطرسپاری مطلبی، لذت می برید، شاید شما یک یادگیرنده فیزیکی هستید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد