اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

این نوشیدنی می تواند باعث ناتوانی مردان در فرزندآوری شود

توانایی فرزندآوری عموما به عنوان یکی از کلیدی ترین توانایی های انسان به شمار رفته و در زندگی و ازدواج افراد تاثیر گذار است از این رو باید توجه ویژه ای به آن داشت.

غذا ها و نوشیدنی های مختلف می توانند تاثیرات متفاوتی بر روی بدن انسان داشته باشند. یکی از این تاثیرات بر روی توانایی فرزندآوری است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

یک مطالعه جدید، که بزرگترین در نوع خود تا به امروز به شمار می رود، نشان می دهد که یک نوع نوشیدنی خاص می تواند بر قدرت تولید مثل مردان تأثیر بسزایی بگذارد.

تیمی از متخصصان تغذیه و سلامت مردان که تعدادی از آنها از دانشگاه هاروارد هستند تحقیقی را بر روی 3 هزار مرد جوان با میانگین سنی 19 سال انجام دادند تا تاثیر نوشیدنی های مختلف بر روی فرزندآوری مردان را بررسی کنند.

آنها از شرکنندگان خواستند تا میزان مصرف چهار نوع نوشیدنی را بررسی کنند. این چهار نوع نوشیدنی عبارت بود از نوشیدنی های شیرین شده با شکر، نوشیدنی های شیرین شده مصنوعی (مانند نوشابه رژیمی)، نوشیدنی های انرژی زا و آب میوه.

نوشیدنی

در پایان تیم تحقیق کننده دریافتند که مصرف نوشیدنی های شیرین شده با قند با کاهش غلظت اسپرم، کاهش تعداد کل اسپرم و همچنین کاهش تولید اسپرم ارتباط مستقیم دارد.

آزمایش های محققین نشان داد، غلظت اسپرم مردان جوانی که روزانه 220 میلی لیتر نوشیدنی های شیرین شده با شکر مصرف می کنند 13.2 میلیون در هر میلی لیتر نسبت به دیگران کمتر است.

کلینیک مایو می گوید تراکم طبیعی اسپرم از 15 میلیون تا بیش از 200 میلیون اسپرم در میلی لیتر متغیر است که کاهش 13.2 میلیونی می تواند بسیار مؤثر باشد.

دانشمندان این تحقیق می گویند که دیگر عوامل نیز می تواند بر روی غلظت اسپرم تاثیر گذار باشد اما باید توجه داشت که شکر می تواند در این میان تاثیر بسزایی داشته باشد و بهتر است مصرف آن کاهش پیدا کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد