اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

8 ترفند بسیار مفید و کاربردی که هر راننده ای باید آن را بداند!

مطمئن باشید که این نکات زندگی شما را آسان می کند.

ترفند

شاید بدانید چگونه وسیله نقلیه خود را برانید و یا ممکن است نحوه تعویض لاستیک خودرو را بلد باشید! اما، آنچه شما ظاهراً بلد نیستید این هک های ساده و در عین حال بسیار کاربردی است که ما مطمئن هستیم در هیچ دفترچه راهنمای خودرویی پیدا نمی کنید!

1. چرخ های خود را با نوشابه تمیز کنید

شما ممکن است جمله "برای تمیز کردن، از نوشابه استفاده کنید" را میلیون ها بار شنیده باشید، اما مخلوط نوشابه و مایع ظرفشویی، فوق العاده است که باعث می شود تمام آلودگی های جاده و گردوغبار ترمز از روی رینگ های ماشین شما پاک شود و برق بزند.

2. می توانید از جوراب شلواری به عنوان تسمه فن استفاده کنید

در وهله اول، اگر هنگام شکستن تسمه فن خود گزینه های دیگری در اختیار دارید (مانند کشیدن بکسل)، باید از آنها استفاده کنید. اما اگر واقعاً گیر کرده اید، می توانید از یک جوراب شلواری به عنوان تسمه فن برای رساندن خود به یک پمپ بنزین یا منطقه ای با خدمات مکانیکی استفاده کرده و کمک بگیرید.

3. وازلین

برای نسل ما، وازلین یکی از بهترین نجات دهندگان زندگی بوده است، نه تنها برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا بلکه اساساً برای همه و همه چیز مفید است. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که از آن برای فضای داخلی خودرو خود استفاده کنید؟ مقداری وازلین را روی پارچه یا پنبه آغشته کرده و روی صندلی ماشین بمالید، به این ترتیب از ترک خوردن چرم جلوگیری می کنید. همچنین می توانید وازلین را روی لاستیک درها بمالید تا از یخ زدن آنها در فصل زمستان جلوگیری شود.

4. فیلتر هوا

آیا تا به حال به ذهنتان رسیده است که چرا کولر گازی ماشین شما دیگر آنقدر قوی نیست؟ خب، به احتمال زیاد هوا در اتومبیل در گردش نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کاپوت را بالا بزنید و فیلترهای هوا را بیرون بیاورید. احتمالاً فقط نیاز به یک تمیز کاری با جاروبرقی دارد تا همه آشغال های آن خارج شود. یک راه دیگر این است که فیلتر را در محلول تمیز کننده ای بگذارید خیس بخورد و سپس آن را با آب بشویید. (قبل از قرار دادن مجدد آنها در داخل ماشین، مطمئن شوید که کاملاً خشک شده اند.)

5. سوئیچ خود را سنگین نکنید

این یکی بیشتر یک هشدار است تا یک ترفند. داشتن بیش از حد کلید روی جاکلیدی سوئیچ، درواقع به سوئیچ ماشین شما آسیب میرساند، به این معنی که با گذشت زمان، ماشین شما آنطور که باید روشن نمی شود. کارشناسان توصیه کردند که حداکثر 3 کلید روی جاکلیدی سوئیچ خود داشته باشید.

6. برف پاک کن های شیشه جلو خود را گرم کنید

با یک هک دیگر ، خود را برای فصل زمستان آماده کنید. هرگز لازم نیست صبح ها، برای از بین بردن یخ برف پاک کن های شیشه جلو وقت خود را تلف کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک جفت جوراب قدیمی است، کافی است آنها را عصر بر روی هر برف پاک کن قرار دهید، بنابراین وقتی صبح فرا می رسد و آماده شروع روز هستید، دیگر برف پاک کن های شیشه جلو با یخ بسته نمی شوند و یا به شیشه جلو نمی چسبند.

7. اسلایم نجات دهنده شما است

چه کسی فکر می کرد اسباب بازی کودک می تواند برای یکی از بهترین هک های ماشین استفاده شود؟ به راحتی می توانید از سوپر مارکت نزدیک خود اسلایم خریداری کنید و از آن به عنوان یک ابزار تمیزکننده برای تمام قسمت هایی که به آن دسترسی ندارید، مانند دریچه های هوا و پایین صندلی خود استفاده کنید. اسلایم به راحتی هرگونه آلودگی یا گرد و غباری را که برای تمیز کردن آن تلاش کرده اید، می گیرد.

8.از لاک ناخن روی خراش های کوچک استفاده کنید

وقتی رنگ ماشین شما دچار خراشی کوچک می شود، معمولاً تعمیر حرفه ای آن ارزش پول خرج کردن را ندارد. ولی باید بدانید که خودتان هم می توانید این کار را انجام دهید! فقط یک لاک ناخن لازم است که اگر بتوانید با رنگ ماشین خود تطبیق دهید، کمی از آن، میتواند طوری خراش ها را پنهان کند که هیچکس متوجه آن نشود مگر اینکه به دنبال آنها باشند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد