اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 علت احتمالی اینکه چرا همیشه تشنه هستید!

تشنگی دائم ممکن است نشان دهنده یک مشکل اساسی در سلامت شما باشد!

نوشیدن آب

آیا روزهایی هست که تمام روز احساس تشنگی می کنید؟ آیا با اینکه به اندازه کافی آب می نوشید باز هم احساس تشنگی مکرر را دارید؟ یکی از این پنج علت زمینه ای زیر، ممکن است دلیل این امر را نشان دهد.

1. هیدراسیون ناکافی

ما قبلاً به این موضوع اشاره کردیم، اما واضح ترین دلیل برای تشنگی شدید این است که بدن شما به اندازه کافی هیدراته نشده است. گفتن اینکه دقیقاً چقدر آب باید بنوشید دشوار است، زیرا برای هرکسی متفاوت می باشد. آیا در جایی با آب و هوای گرم زندگی می کنید یا زیاد ورزش می کنید؟ پس باید بیشتر بنوشید، اما یک آزمایش خوب این است که به ادرار خود نگاه کنید. هر چه رنگ روشن تر باشد، بهتر است.

2. رژیم غذایی

رژیم غذایی شما همچنین می تواند بر میزان تشنگی شما در طول روز تأثیر بگذارد؛ به عنوان مثال، رژیم کتو می تواند عطش مفرط ایجاد کند. در این رژیم، کربوهیدرات ها با چربی جایگزین می شوند یعنی شما غذاهای خامه ای زیادی مانند سس مایونز، پنیر و خامه می خورید و از برنج ، ماکارونی و سیب زمینی اجتناب می کنید!

3. مشکل تیروئید

علائم پرکاری تیروئید در هر فرد متفاوت است. وقتی احساس تشنگی مفرط می کنید و مشکل تیروئید دارید، دلیلی برای وحشت وجود ندارد، اما سعی کنید علائم زیر را زیر نظر داشته باشید: لرزش دست، کاهش وزن، خستگی، حملات اضطرابی و احساس سبکی سر. اگر چند مورد از این علائم را همراه با تشنگی زیاد تجربه می کنید، ممکن است بهتر باشد به پزشک مراجعه کنید.

4. دیابت

یکی از علائم رایج دیابت (هر دو نوع 1 و 2) احساس تشنگی دائمی و نیاز به ادرار زیاد است. این امر به این واقعیت مربوط می شود که سطح قند خون بسیار بالاست، در نتیجه کلیه ها به خوبی کار نمی کنند و قادر به نگه داشتن تمام گلوکز نیستند. گلوکز رطوبت را جذب کرده و به همین دلیل کلیه ها رطوبت بیشتری را نسبت به حالت معمول از خود عبور می دهند که این باعث تشنگی بیشتر و نیاز مکرر مراجعه به توالت می شود.

5. داروها

داروهای زیادی وجود دارد که تشنگی بیش از حد را به عنوان یکی از عوارض جانبی احتمالی خود نشان می دهد. نمونه هایی از این داروها داروهای ضد حساسیت، ضد افسردگی و داروهای ضد فشار خون بالا هستند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد