اونس طلا2212.93
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

سود بالای بانکی، ترمز رشد بورس

کارشناس بازار سرمایه به تاثیر فروش اوراق با نرخ سود بالا و تاثیر آن بر روند معاملات بازار اشاره کرد و گفت: آفت و ترمز سرمایه‌گذاری در کشور نرخ بالای سود بانکی و اوراق است.

کارشناس بازار سرمایه به تاثیر فروش اوراق با نرخ سود بالا و تاثیر آن بر روند معاملات بازار اشاره کرد و گفت: آفت و ترمز سرمایه‌گذاری در کشور نرخ بالای سود بانکی و اوراق است که این امر باعث می شود تا سرمایه‌گذاران با تعلل اقدام به تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام کنند.

به گزارش سایت طلا،«امیرعلی امیرباقری» امروز (شنبه) به روند معاملات بورس در هفته ای که گذشت اشاره کرد و افزود: در هفته نخست پاییز روندی مشخص در معاملات بازار سهام حاکم نبود و فضای موجود در بازار پر از فضای ابهام بود که منجر به تردید سهامداران برای ورود سرمایه هایشان به این بازار شد.

وی اظهار داشت: به دلیل وجود چشم اندازهای مثبت و منفی، خریداران و فروشندگان قادر به اتخاذ تصمیم مشخص برای سرمایه گذاری در این بازار نبودند که این امر باعث شد تا روندی غالب در معاملات هفته گذشته بازار وجود نداشته باشد.

امیرباقری اظهار داشت: در شرایط فعلی مهمترین مشکل بازار در وجود برخی از ابهامات و نرخ سود بدون ریسک خلاصه می‌شود.

وجود دو ابهام داخلی و خارجی در معاملات بورس

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه ابهامات حاضر در معاملات بورس ناشی از دو بعد داخلی و خارجی است، گفت: از بعد خارجی مهمترین ابهام فعلی بازار، مقوله برجام، رفع تحریم ها و آزادسازی منابع ارزی است که می توانند تا حدودی منجر به ایجاد فشار بر روند معاملات بازار سهام شود.

وی اظهار داشت: این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد که نرخ ارز متاثر از پارامترهای اقتصادی است و مسایل سیاسی چندان تاثیر شدیدی بر روند بازار ارز ندارند و عمدتا فرآیندهای سیاسی فقط می‌توانند منجر به ایجاد شتاب در روندها شوند.

امیرباقری نقدینگی در کشور را در مرز چهار میلیون میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه اکنون رشد اقتصادی خاصی در اقتصاد ایران وجود ندارد؛ بنابراین نقدینگی متاثر از تورم خواهد شد و ارزش آن تحت تاثیر این اتفاق با کاهش همراه می شود.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه پیش بینی های انجام شده حاکی از آن است که رشد اقتصادی ایران در میان مدت رخ خواهد داد، افزود: در شرایط حاضر و با توجه به حجم نقدینگی موجود در کشور، مهار تورم اجتناب ناپذیر است.

وی به ابهامات موجود در کشور و تاثیر آن بر معاملات بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: در بعد داخلی هنوز همچنان سیاست های کلان اقتصادی بر روی ریل اصلی فعالیت خود قرار نگرفتند.

نرخ بالای سود بانکی، آفت سرمایه‌گذاری در کشور

امیرباقری به تاثیر فروش اوراق با نرخ سود بالا و تاثیر آن بر روند معاملات بازار تاکید کرد و گفت: آفت سرمایه گذاری در کشور نرخ بالای سود بانکی و اوراق است که این امر باعث می شود تا سرمایه گذاران با تعلل اقدام به تصمیم گیری برای سرمایه گذاری در بازار سهام کنند.

این کارشناس بازار سرمایه با اعتقاد بر اینکه بهتر است تا هر چه زودتر در این زمینه چاره‌ای اندیشیده شود، گفت: این امر علاوه بر اینکه باعث تاثیرگذاری بر روند معاملات بازار و افزایش حجم نقدینگی می شود، در شرایط فعلی می‌تواند به عنوان یکی از پایه‌های تورم تلقی شود.

وی به گزارش مثبت شرکت های بورسی اشاره کرد و گفت: کارشناسان در انتظار چنین گزارشی در بازار بودند، این مساله نشان دهنده آن است که سرمایه گذاری در بازار سرمایه نسبت به دیگر بازارهای سرمایه گذاری سودده خواهد بود اما به شرط آنکه سرمایه گذاران از سبد مناسبی در بازار سرمایه برای سرمایه گذاری برخوردار و سهام آینده‌داری را برای این سبد انتخاب کرده باشند.

پیش‌بینی روند معاملات بورس در هفته جاری

امیرباقری روند معاملات بورس در هفته جاری را مورد پیش بینی قرار داد و گفت: برای هفته پیش رو انتظار می رود که تا حدودی قدرت خریداران نسبت به هفته گذشته افزایش پیدا کند اما همچنان شاهد عرضه در بازار خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه سهامداران نباید در شرایط فعلی در انتظار روندی خاصی در معاملات بازار باشند، گفت: روندی که اکنون بازار با آن مواجه است چندان ناخوشایند و نگران کننده نیست زیرا همیشه بعد از ریزش شاخص بورس در انتظار روندی با ثبات در معاملات هستیم و به طور معمول روند صعودی بازار از دل چنین ثباتی شکل می گیرد.

وی معتقد است که اکنون می توان به فضای خنثی و حاکم در بازار به عنوان فضایی برای تفکیک راه سهام و صنایع از یکدیگر و رشد مطلوب سهام ارزنده نگاه کرد.

ترمیم قیمت‌های جهانی و کاهش فشار فروش در کامودیتی‌ها

امیرباقری به ترمیم قیمت‌های جهانی و کاهش فشار فروش در کامودیتی‌ها (مواد پایه و معدنی) تاکید کرد و گفت: در راس قیمت‌های جهانی، نرخ گاز بود که فعالان بازار معتقدد بودند نرخ گاز بر روی صورت مالی شرکت هایی مانند پتروشیمی که ماده اولیه آن گاز است اثر قابل توجهی دارد و منجر به کاهش سود در این شرکت‌ها خواهد شد.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، تغییرات ایجاد شده در این شرکت ها به دلیل شاخص محور بودن آنها منجر به ایجاد تغییراتی در کلیت بازار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی اقتصاد آمریکا و نیز افزایش حجم نقدینگی دلار انتظار می رود که شاخص دلار در میان مدت و بلندمدت با کاهش مواجه شود و در مقابل شاهد افزایش قیمت کامودیتی ها باشیم که این امر منطبق با دید سرمایه گذاری در بازار سرمایه است.

به گزارش سایت طلا، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته‌ای که گذشت (چهارشنبه، هفتم مهرماه) با ۵۱ هزار واحد افزایش نسبت به هفته قبل به عدد یک‌میلیون و ۴۳۷ هزار واحد رسید؛ براین اساس رشد شاخص کل در هفته جاری حدود ۳.۶ درصد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد