اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

10 عادتی که برای داشتن کلیه سالم باید ترک کنید!

این 10 عادت روزانه برای کلیه ها و سلامت آنها مضر است!

بیماری کلیوی

بیماری کلیوی ممکن است چیزی نباشد که هر روز می شنوید، اما تحقیقات نشان می دهد که این بیماری باعث مرگ بیشتری نسبت به سرطان سینه یا سرطان پروستات می شود؛ بنابراین، مراقبت خوب از کلیه ها در هر زمان لازم است. اما چگونه این کار را انجام دهید؟ با ترک برخی از عادت ها، از برنامه روزانه خود. سلام به کلیه های سالم!

1. نمک

خوردن بیش از حد نمک، تعادل خون شما را برهم زده و جذب آب از خون را برای کلیه ها دشوارتر می کند. این شرایط می تواند در نهایت باعث مشکلات کلیوی شود که قطعاً می خواهید از آن اجتناب کنید. سعی کنید تا حد امکان نمک را با انتخاب سایر ادویه ها از رژیم غذایی خود حذف کنید؛ ممکن است کمی طول بکشد، اما کلیه های شما از شما تشکر می کنند.

2. به سمت توالت بدوید

آیا اغلب ادرار خود را نگه می دارید؟ هرگز اینکار را نکنید! هرچه ادرار بیشتر در بدن شما بماند، باکتری های بیشتری در مثانه شما رشد می کند. اگر این باکتری ها به کلیه های شما منتقل شوند، دچار مشکلات زیادی می شوید. بنابراین سریعا هنگام داشتن ادرار آن را تخلیه کنید!

3. مسکن ها

بر اساس مطالعه مجله پزشکی نیوانگلند ، استفاده از بسیاری از مسکن ها می تواند باعث نارسایی کلیه شود. این به این دلیل است که مسکن ها جریان خون به کلیه ها را کاهش می دهند که می تواند فشار زیادی بر آنها وارد کند. بنابراین، بیش از حد مسکن مصرف نکنید و همیشه آنها را همراه با غذا بخورید.

4. بیماری

سرما خورده اید؟ ابتلا به بیماری باعث می شود بدن شما در مدت زمان کوتاهی مقدار زیادی آنتی بادی تولید کند که این آنتی بادی ها کلیه های شما را ملتهب می کنند که البته باید پذیرفت!

5. سیگار کشیدن

همه ما می دانیم که سیگار کشیدن ایده خوبی نیست. اما آیا می دانستید افراد سیگاری احتمال بیشتری برای ابتلا به بیماری های کلیوی دارند؟ چراکه سیگار کشیدن زیاد، باعث ایجاد کراتینین می شود و اگر سطح کراتینین شما بیش از حد بالا برود، کلیه های شما ممکن است آسیب ببینند، حتی بدون علامت!

6. غذای فرآوری شده

پیشتر اشاره کردیم که خوردن بیش از حد نمک می تواند بر کلیه های شما تأثیر بد داشته باشد. آیا غذای بسته بندی شده زیاد می خورید؟ پس علاوه بر مقدار زیاد نمک، پتاسیم و فسفر نیز زیاد مصرف می کنید که این می تواند در نهایت بر کلیه های شما تأثیر منفی بگذارد. غذاهای خود را خودتان بپزید تا دقیقاً بدانید چه می خورید.

7. ورزش کردن

روتین ورزشی شما همچنین می تواند میزان عملکرد کلیه های شما را تعیین کند. ورزش منظم فشار خون را کاهش می دهد، خواب شما را بهبود می بخشد و ماهیچه های شما را تقویت می کند، ولی حتما لازم به عضویت در باشگاه بدنسازی نیست، تحقیقات نشان می دهد که 20 دقیقه ورزش در روز برای کلیه های شما مفید است.

8. زمان خواب

آیا شما شب ها بیدار می مانید و یا کیفیت خواب خوبی ندارید؟ محققان دریافتند افرادی که شبانه 6.5 ساعت یا کمتر می خوابند 19 درصد بیشتر در معرض نارسایی کلیه قرار دارند، چراکه کلیه ها زمان کافی برای استراحت ندارند. پس اگر غالباً تا دیروقت بیدار هستید، کلیه های شما به سختی کار خود را ادامه می دهند و این ممکن است در نهایت بر عملکرد آنها تأثیر بگذارد.

9. نوشیدنی ها

دو یا چند لیوان نوشابه در روز با توجه به مقدار زیاد قند موجود در آن تأثیر بدی دارد. آیا شما هم نوشیدنی های انرژی زا یا قهوه زیادی می نوشید؟ متأسفیم ، پس ما خبر بدی داریم: این نوشیدنی های کافئین دار برای کلیه های شما بسیار مضر هستند. سعی کنید تا حد ممکن آب بنوشید تا میزان مصرف کافئین شما متعادل شود.

10. استرس

استرس به طور کلی برای بدن مفید نیست، همه ما این را می دانیم. استرس باعث افزایش فشار خون و درنتیجه ایجاد زخم هایی روی کلیه ها می شود. همه ما گاهی اوقات استرس را تجربه می کنیم، اما تجربه استرس به مدت طولانی می تواند بیش از آنچه فکر می کنید مضر باشد!

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد