اونس طلا2367.36
مظنه14,576,000
18 گرم3,364,800
ارزش سکه32,839,728
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

چگونه در پاییز به اندازه کافی ویتامین D دریافت کنیم ؟

اکثر مردم می‌توانند تمام ویتامین D مورد نیاز خود را از طریق نور خورشید و رژیم غذایی متعادل دریافت کنند.

شما باید در طول پاییز و زمستان ویتامین D را از رژیم غذایی خود دریافت کنید. عدم دریافت کافی ویتامین D می‌تواند منجر به کمبودهایی مانند راشیتیسم در کودکان و استئومالاسی یا نرمی استخوان در بزرگسالان شود.

سایر عوارض کمبود ویتامین D می‌تواند شامل سرماخوردگی مداوم، خستگی مزمن، اختلال عاطفی فصلی، سلامت ضعیف استخوان و دندان و خلق‌و‌خوی پایین باشد.

ویتامین D در تعداد کمی از غذاها از جمله ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد، ساردین، ​​شاه‌ماهی و ماهی خال‌مخالی، گوشت قرمز، جگر، زرده تخم مرغ، غلات غنی‌شده با ویتامین D و ... یافت می‌شود.

اما از آنجا که دریافت ویتامین D کافی از طریق غذا برای برخی افراد دشوار است، همه (از جمله زنان باردار و شیرده) باید در طول پاییز و زمستان مصرف مکمل روزانه حاوی ۱۰ میکروگرم ویتامین D را در نظر بگیرند.

وزارت بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی بریتانیا توصیه می‌کند که بزرگسالان و کودکان بالای چهار سال روزانه مکمل حاوی ۱۰ میکروگرم ویتامین D را در طول سال مصرف کنند، اگر:

- اگر ضعیف یا خانه‌نشین هستند؛

- معمولاً در خارج از منزل از لباس‌هایی استفاده می‌کنند که بیشتر پوست آنها را می‌پوشاند؛

- پوست تیره دارند.

فراموش نکنید که مصرف بیش از حد مکمل‌های ویتامین D در مدت زمان طولانی می‌تواند باعث تجمع بیش از حد کلسیم در بدن شود (هیپرکلسمی). این عارضه می‌تواند استخوان‌ها را ضعیف کرده و به کلیه‌ها و قلب آسیب برساند.

توجه داشته باشید که بیش از ۱۰۰ میکروگرم (۴ هزار واحد) ویتامین D در روز مصرف نکنید زیرا می‌تواند مضر باشد. این امر در مورد بزرگسالان، از جمله زنان باردار و شیرده و افراد مسن و کودکان ۱۱ تا ۱۷ سال

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد