اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دانه هایی که خوردن آن ها بدن شما را زیرو رو می کنید

دانه‌های خوراکی منبع سرشار تغذیه هستند که به راحتی می‌توانیم آن ها را در هر غذایی از سوپ تا سرخ‌کردنی‌‌ها و نان و سالاد استفاده کنیم و به آن ها طعم و ترکیب تازه‌ای بدهیم.

خانواده دانه‌های خوراکی که بیشتر ما به قدر کافی از آنها مصرف نمی‌کنیم دارای مواد مغذی تقویت‌کننده قلب، استخوان‌ها، ماهیچه‌ها، مغز و سیستم ایمنی بدن است.

فیبر احتمال حمله قلبی، سکته و دیابت نوع ۲ و سرطان روده را کاهش می‌دهد و میزان فشار خون و کلسترول بدن را متعادل نگه می‌دارد. مقدار پیشنهادی سیستم خدمات بهداشت ملی بریتانیا برای مصرف فیبر روزانه ۳۰ گرم است.

اضافه کردن دانه‌‌های خوراکی به غذا‌ها راهی آسان برای افزایش مصرف فیبر است. هر ۲۰ گرم دانه چیا ۶،۸ گرم، تخم کتان یا دانهٔ بَزرَک ۵،۴ گرم و تخم کدو ۱،۳ گرم فیبر دارد.

دانه های خوراکی

بسیاری از دانه‌های خوراکی حاوی چربی‌های سالم و اشباع‌نشده هستند. بنا به گفته ان‌اچ‌اس "شواهد خوبی در دست داریم که اگر به جای چربی‌های اشباع‌شده (مانند کره، پیه، روغن حیوانی و گوشت و پنیر چرب) چربی‌های اشباع‌نشده مصرف کنیم میزان کلسترول بدن کاهش پیدا می‌کند".

پروتئین نقش مهمی در رشد و نگهداری ماهیچه‌ها دارد، برخلاف بسیاری از منابع گیاهی پروتئین، شاهدانه و دانه‌های چیا همه‌ٔ ۹ آمینو‌اسید (اجزای سازندهٔ پروتئین‌ها) ضروری مورد نیاز ما را دارند.

معمول‌ترین دستور‌ غذایی با دانه‌های خوراکی میان‌وعده‌های قالبی چهار‌گوش یا توپی است که با مخلوطی از دانه‌های خوراکی تهیه می‌شود. استفاده از دانه‌های چیا و شاهدانه در گرانولا(غلات صبحانه) خوب است.

کنجد

دانه‌های چیا وقتی در آب بمانند لعاب می‌اندازند و می‌توان با آنها اسموتی‌های لذت‌بخشی درست کنید، این دانه‌ها را می‌توانید به جای تخم‌مرغ در دستور غذایی قلقلی بدون گوشت وگان استفاده کنید.

تخم کدو را روی سوپ بپاشید، در نان و کیک‌ و کلوچه استفاده کنید یا کاسه‌ای از مجموعه غلات و دانه‌های خوراکی آماده کنید. تخم‌کدوی بوداده هم میان‌وعده دلچسبی است.

دانه‌های کنجد را به سرخ‌کردنی‌ها، برنج و حتی بیسکوئیت‌ها اضافه کنید. ارده یا طحینه (خوراکی از دانه‌های کنجد تفت‌داده و کوبیده شده) را می‌توانید به پنکیک و سس سالاد اضافه کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد