اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

شکست حزب مرکل و پیروزی سوسیال دموکرات ها در انتخابات آلمان

در انتخابات آلمان حزب سوسیال دموکرات چپ میانه توانست با شکست حزب راست میانه به رهبری آنگلا مرکل به پیروزی قطعی برسد.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سوسیال دموکرات‌های چپ میانه در انتخابات سراسری روز گذشته در آلمان توانستند بیشترین آرا را در رقابت با حزب راست میانه به رهبری آنگلا مرکل به دست بیاورند.

بر این اساس، اولاف شولتز، نامزد حزب سوسیال دموکرات و معاون صدراعظم آلمان در این باره گفت: نتیجه این انتخابات نشان می‌دهد که ما در حال تشکیل یک دولت خوب و عملگرا برای آلمان هستیم.

مقامات انتخاباتی در نخستین ساعات امروز اعلام کردند: بررسی نتیجه شمارش آرا در ۲۹۹ حوزه انتخاباتی نشان می‌دهد که سوسیال دموکرات‌ها توانستند ۲۵.۹ درصد آرا را به دست آورند در حالی که راست گرا‌ها ۲۴.۱ درصد آرا را کسب کردند. تا به حال هیچ حزبی در آلمان کمتر از ۳۱ درصد آرا را در انتخابات به دست نیاورده بود.

در این انتخابات همچنین حزب سبز آلمان ۱۴.۸ درصد آرا و نیز دموکرات‌های طرفدار تجارت آزاد ۱۱.۵ درصد آرا را به خود اختصاص دادند. به گفته منابع خبری، بیش از ۷۵ درصد آلمانی‌ها در این انتخابات به حزب آنگلا مرکل رای نداده اند.

اتحادیه اروپا هم پس از اعلام نتیجه قطعی انتخابات آلمان عنوان کرد در مورد تشکیل دولت در این کشور با تمام احزاب کوچکتر تماس می‌گیرد. آنگلا مرکل نیز تا زمان سوگند جانشین خود در سمت سرپرستی باقی خواهد ماند.

آرمین لاشچت، فرماندار ایالت نوردراین وستفالن گفت: این بدترین نتیجه انتخابات از سال ۱۹۴۹ تا به امروز است. در آن سال حزب حاکم با ۳۱ درصد آرا پیروز رقابت‌ها شد. ما برای تشکیل دولت تحت رهبری اتحادیه اروپا تلاش می‌کنیم. کشور ما به یک ائتلاف برای آینده‌ای روشن نیاز دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد