اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

10 راز مهم درباره اهرام مصر که کمتر کسی از آن خبر دارد

اهرام مصر یکی از مهم ترین عجایب هفتگانه جهان هستند که دانشمندان و تاریخ شناسان زیادی سال ها است که در پی کشف اسرار ان ها هستند

اول این موضوع را روشن کنیم که اهرام مصر را آدم‌فضایی‌ها نساخته‌اند. از ساخت اولین هرم مصر بیش از ۴۵۰۰ سال می‌گذرد و در مصر بیش از صد هرم وجود دارد.

هر یک از اهرام شگفتی معماری است، بزرگ‌ترین آنها هرم بزرگ جیزه است که برای فرعون خوفو یا خئوپس ساخته شده است. این هرم ۱۳۹ متر ارتفاع دارد و بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه سنگ در بنای آن به کار رفته است که هر کدام از آنها چند تن وزن دارد. این سنگ‌ها پوشش سفید و درخشان سنگ آهک داشتند که چشم بینندگان را با نور آفتاب صحرا که بر آنها می‌تابید، خیره می‌کردند.

1. مصری ها ریاضیدانان باهوشی بودند

ساختن هرم فقط بارکشی سنگهای عظیم نبود . در مصر باستان خط گذارانی ( افرادی که روی چوب یا سنگ برای تعیین محل برش نشانه گذاری می کردند ) بودند که تعداد قطعات سنگ لازم برای انتقال به محل احداث هرم را محاسبه و همچنین بررسی می کردند که زمین شیب و زاویه نداشته باشد . برای مثال هر ضلع هرم بزرگ خوفو دارای شیب ثابت ۵۲ درجه است . دقت محاسبه ای که در ساخت اهرام به کار رفته است نشان می دهد که این افراد ریاضیدان های باهوش و ماهری بوده اند .

اهرام

2.ساخت اهرام کار مهم و بزرگی بوده است

اگر کسی با ساختن اهرام زندگی جاودان پیدا کرده باشدایمهوټپ ، طراح اولین هرم در ستاره است . او علاوه بر اینکه معمار زبردستی بود ، در دربار فرعون جایگاه و مقام بالایی داشت و کاهن و طبیب هم بود . مصریان باستان چنان ارج و احترامی برای او قائل بودند که بعدها او را تا مقام خدایی بالا بردند .

3.کارگران نیرومند و عضلانی بودند

سازندگان اهرام با حمل آن همه سنگ ، بدنی عضلانی پیدا می کردند اما این مردان خوش هیکل مدام نوشیدنی ها ( و شیک های پروتئین سر نمی کشیدند . بقایای اردک ، گوسفند ، خوک و گاو در دهکده های کارگران اهرام نشان می دهد که این غول های سازنده اهرام از منبع سرشاری از گوشت و نان و آبجو تغذیه می کردند .

مصر

4.کارگران در رنج نبودند و اهل فعالیت گروهی بودند

وقتی گروه کارگران ساخت اهرام نام خود را دوستان خوفو " می گذاشتند به نظر می رسد از محیط کاری خود چندان در رنج و عذاب نبوده اند و از بهره کشی خبری نبوده است . گرافیتی ها و سنگ نگاره هایی که از این گروه ها به جا مانده نشان می دهد که احساس غرور و همبستگی و رقابتی سالم با گروه های دیگر سازنده اهرام داشته اند .

5.اهرام کنار آب بودند

امروزه اهرام جیزه در میان شنزارهای اطرافشان جای گرفته اند اما هنگامی که ساخته شدند ، طوری قرار گرفته بودند که انعکاس تصویر آنها بر آب رود نیل می افتاد که در آن زمان به محل اهرام نزدیک تر بود . مصریان باستان کانال هایی در آب نیل درست کرده بودند که قطعات عظیم سنگها را به نزدیکی محل احداث اهرام هدایت می کرد .

عجایب جهان

6. مصریان باستان آخرت اندیش بودند

اینکه هزاران نفر را وادار کنی در طول دهها سال مقبره ای فقط برای یک نفر بسازند به نظر اتلاف وقت و انرژی می رسد اما فقط پادشاهان و فراعنه نبودند که برای زندگی پس از مرگ خود خرج می کردند . اهرام جيزه با مجموعه ای بیش از صدها هرم دیگر احاطه شده است که متعلق به افراد مهم مصر باستان است .

7.در اهرام از دامهای پنهانی و تله های مرگبار خبری نیست

خوب بود مصریان باستان کمی از پنهان تله ها و دامهای پنهانی بوبی ترپ ) فیلم های هالیوود یاد می گرفتند . باستان شناسان در اهرام مصر به هیچ تبر آويخته ، گودال مار یا حتی دریچه های معمولی تله ای برنخوردند . همه اقدامات احتیاطی در برابر دزدان مقبره ها مانند مسدود کردن ورودی ها با قرار دادن سنگهای بزرگ در برابر راه های ورود به اهرام همان زمان که ایندیانا جونز یک نفس راحت می کشد ) ، هیچ کدام هیچ فایده ای نداشته است .

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد