اونس طلا2368.26
مظنه14,586,000
18 گرم3,367,100
ارزش سکه32,862,258
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,800,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

۶ نقطه در جهان که خورشید در آن غروب نمی‌کند

برخی مناطق روی زمین به دلیل موقعیت جغرافیایی دارای شرایط خاصی هستند که در این گزارش کوتاه به آن می پردازیم.

به گزارش سایت طلا؛ مناطق زیادی در سراسر جهان وجود دارد که خورشید بیش از ۷۰ روز متوالی در آن غروب نمی‌کند، در ادامه به معرفی این اماکن می‌پردازیم.

نروژ

نروژ، واقع در دایره قطب شمال، سرزمین خورشید نیمه شب نامیده می‌شود، جایی که خورشید هرگز از ماه مه تا اواخر ژوئیه، یعنی حدود ۷۶ روز، غروب نمی‌کند. در سوالبارد نروژ، خورشید از ۱۰ آوریل تا ۲۳ آگوست به طور مداوم می‌درخشد.

نوناووت کانادا

این منطقه با ۳۰۰۰ ساکن، دو درجه بالاتر از قطب شمال، در مناطق شمال غربی کانادا واقع شده است و دو ماه آفتاب را ۲۴ ساعت در شبانه روز و هفت روز در هفته تجربه می‌کند، در حالی که در زمستان حدود ۳۰ روز تاریکی کامل را تجربه می‌کند.

ایسلند

ایسلند بعد از بریتانیا بزرگترین جزیره در اروپا است و به عنوان کشور فاقد پشه نیز شناخته می‌شود. در تابستان، شب‌ها در ایسلند روشن است و در ماه ژوئن، خورشید هرگز غروب نمی‌کند.

بارو، آلاسکا

بین اواخر ماه مه و پایان ماه ژوئیه، خورشید در بارو آلاسکا غروب نمی‌کند و از ابتدای نوامبر تا پایان نوامبر، خورشید هرگز طلوع نمی‌کند و به شب قطبی معروف است. آن‌ها در طول ماه‌های سخت زمستان در تاریکی باقی می‌مانند.

فنلاند

فنلاند سرزمین هزار دریاچه و جزیره است، بیشتر فنلاند تنها ۷۳ روز در تابستان از خورشید لذت می‌برد، خورشید در حدود ۷۳ روز به تابش خود ادامه می‌دهد، اما در زمستان، خورشید طلوع نمی‌کند.

سوئد

بین اوایل ماه مه و اواخر آگوست، خورشید در نیمه شب بر فراز سوئد غروب می‌کند و حدود ساعت ۴ صبح طلوع می‌کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد