اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا در محدوده حساسی قرار گرفت است، آینده طلا نزولی خواهد بود

قیمت طلا در هفته گذشته نوسان بسیاری را تجربه کرده و در روز چهارشنبه شاهد سقوط بسیار شدیدی بود. کارشناسان با توجه به شرایط کنونی بازار پیش بینی می کنند که روند قیمت نزولی باشد.

قیمت طلا در هفته گذشته تغییر اندکی را نسبت به هفته پیش از آن نشان داد و هم اکنون هر اونس طلای جهانی 1750 دلار قیمت داشته و در سطح بسیار کلیدی قرار گرفته است.

رویدادی که باعث شد قیمت طلا تا این اندازه کاهش پیدا کند را می توان نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در روز های سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته و بیانیه جروم پاول رئیس فدرال رزرو پس از نشست دانست.

جروم پاول در این بیانیه اذعان داشت که برنامه کاهش خرید دارایی به زودی آغاز خواهد شد. هم اکنون سرمایه گذاران بر این باورند که این برنامه از ماه نوامبر (آبان) آغاز خواهد شد.

چیزی که درباره این جلسه سرمایه گذاران را شگفت زده کرد، تغییر پیش بینی آغاز افزایش نرخ بهره از سال 2023 به سال آینده یعنی سال 2022 بود.

فدرال رزرو علاوه بر بحث کاهش خرید دارایی ها اعلام کرد که فشارهای تورمی احتمالا برای مدت طولانی تری از آنچه که اخیرا پیش بینی شده بود، ادامه خواهد یافت.

کارشناسان بر این باورند که افزایش فشار های تورمی و اقرار فدرال رزرو به طولانی تر بودن آن از پیش بینی های گذشته باعث شده است تا این بانک تصمیم بگیرد موعد افزایش نرخ بهره خود را کم جلو تر از پیش بینی های قبلی قرار دهد.

سقوط شدید قیمت طلا پس از این بیانیه به این علت است که نرخ بهره بالا ذاتا باعث افزایش هزینه نگهداری از کالا هایی مانند طلا شده و در نتیجه باعث خروج سرمایه گذاران از این بازار می شود.

طلا در حال حاضر بسیار مستعد کاهش قیمت است و از نظر فنی در سطح کلیدی و بحرانی قرار دارد. در صورتی که طلا حمایت خود را از دست بدهد در هفته پیش رو ممکن است بخش بزرگی از قیمت خود را از دست بدهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد