اونس طلا2297.75
مظنه14,766,000
18 گرم3,408,700
ارزش سکه33,267,798
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

با پادشاه میوه های پاییزی بیشتر آشنا شوید

پرتقال پادشاه میوه های پاییزی است و هر میوه دیگری که در خانواده مرکبات جای بگیرید تمامی خواص این میوه را نیز در خود دارد.

با شروع فصل پاییز مرکبات نقش اساسی در سبد میوه خانواده ها پیدا می کنند. مرکبات در پاییز و زمستان که سیستم ایمنی بدن دچار ضعف می شود و سریع تر در معرض بیماری ها قرار می گیرد می توانند به راحتی سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کنند.

مركبات یکی از مهمترین سرده میوه های نیمه گرمسیری ی هستند که بومی آسیای جنوبی آسیای شرقی آسیای جنوب شرقی و استراليا می باشند . از مهمترین مرکبات می توان به برتقال ، نارنگی ، لیموترش ، لیموشیرين ، گریپ فروت ، نارنج ، ترنج و .. اشاره کرد .

پرتقال

ویتامین C یکی از عوامل مهم مهارکننده سرطان است که پرتقال منبع این ویتامین محسوب می شود . خواص پرتقال : پرتقال سرشار از ویتامینهای B و C دارای آهن ، کلسیم ، فسفر ، پتاسیم ، سديم ومس است . این روزها انواع زیادی از پرتقال موجود است از جمله : تامسون ناول ، فراست ناول ، خونی و هاملين.

پرتقال

نارنگی

نارنگی دارای ویتامین های AB1 C ، B2 و پروتئین ، فیبرومقدار زیادی فسفر ، منیزیم ، کلسیم و فلاونوئیدها می باشد . این میوه خوش خوراک به درمان يبوست ، افزایش رشد مو ، روشن شدن پوست صورت ، پیشگیری از سرطان ، درمان سرماخوردگی کمک خواهد کرد .

لیموشیرین

لیموشیرین غنی از ویتامین می باشد که با تقویت سیستم ایمنی بدن برای جلوگیری و درمان سرماخوردگی و آنفلونزا مفید بوده ، همچنین لیموشیرین به عنوان مدر عمل میکند و در دوران سرماخوردگی برای کاهش تب وسرفه و کاهش طول دوران سرماخوردگی مفید می باشد . لیموشیرین برای درمان اختلالات گوارشی مانند تهوع ، استفراغ ، اسهال و یبوست هم موثراست .

گریپ فروت

سرشار از ویتامین C است . پیشگیری از سنگ کلیه ، چربی سوز طبیعی ، افزایش متابولیسم بدن ، پاکسازی کبد ، پیشگیری از سرطان پروستات ، ریه و بیماری های لثه از خواص این میوه است .

لیمو

لیموترش

ليموغنی از ویتامین C است ، که اثرات باز کننده ای دارد و به يبوست کمک می کند . 9 دارای خاصیت آنتی باکتریال ، آنتی سپتیک و کاهش دهنده فشار خون است . از تشکیل پلاک در دیواره عروق و درنتیجه از بروز بیماری های قلبی عروقی و فشارخون جلوگیری می نماید . خاصیت ضد افسردگی و بهبود ناراحتی های گوارشی را دارد .

نارنج

دارای خواص و فواید شگفت انگیزی برای سلامت بدن است ، از خواص نارنج می توان به کاهش وزن ، جلوگیری از ریزش مو ، بهبود سرماخوردگی و بهبود یادگیری اشاره کرد . همچنین روغن نارنج برای کمک به تسکین ناراحتی معده و روده ، کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت و همچنین بهبود گردش خون مورد استفاده قرار می گیرد .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد