اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طالبان: منتظر جواب سازمان ملل درباره تعیین سفیر افغانستان هستیم

وزیر فرهنگ و اطلاع‌رسانی طالبان در مصاحبه‌ای گفت، این گروه منتظر دریافت پاسخ از سازمان ملل درباره انتصاب سهیل شاهین به عنوان نماینده دائم طالبان افغانستان در این نهاد بین‌المللی است.

به گزارش سایت طلا ، به نقل از اسپوتنیک، ذبیح‌الله مجاهد، وزیر فرهنگ و اطلاع‌رسانی طالبان افغانستان گفت: ما سهیل شاهین را برای پست نمایندگی دائم افغانستان در سازمان ملل منصوب کرده‌ایم اما هنوز منتظر دریافت پاسخ از سوی سازمان ملل هستیم و در این‌باره در پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: دولت جدید افغانستان که توسط جنبش طالبان شکل گرفته است، به دنبال استرداد اشرف غنی رئیس جمهور پیشین افغانستان نیست اما می‌خواهد منابع مالی را که وی با خود از کشور خارج کرده، به افغانستان بازگردانده شود.

ماه گذشته میلادی، اشرف غنی پس از آنکه کابل به توسط طالبان تصرف شد، به امارات گریخت.

مجاهد ادامه داد: ما به دنبال استرداد غنی نیستیم اما پول‌های دولتی که او با خود به سرقت برد، باید برگردانده شود و ما می‌خواهیم آنها به بانک افغانستان عودت داده شود. آنها به مردم و بانک‌های افغانستان تعلق دارد.

وزیر فرهنگ و اطلاع‌رسانی افغانستان همچنین در ادامه صحبت‌هایش گفت: دولت جدید این کشور به دنبال مسدود کردن تمامی مسیرهای قاچاق مواد مخدر از افغانستان به سایر کشورها است و به دنبال کمک روسیه در این مساله است .

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم قاچاق مواد مخدر را از افغانستان به سایر کشورها متوقف کنیم و امیدواریم که بتوانیم تمامی این مسیرها را مسدود کنیم. کاشت خشخاش در افغانستان یک مشکل جدی است و مهم است که برای کشاورزان محصول جایگزین در نظر گرفته شود. در این باره بسیاری از کشورها از جمله روسیه می‌توانند به ما کمک کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد