اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

فراموشی در جوانان نشانه آلزایمر نیست!

یک متخصص مغز و اعصاب گفت: این روز‌ها با شیوع اختلال فراموشی در سطح جوامع روبرو هستیم اما نباید آن را با بیماری آلزایمر اشتباه بگیریم.

به گزارش سایت طلا ، مسعود مهرپور متخصص بیماری های مغز و اعصاب با اشاره به بیماری آلزایمر و شایع‌ترین زمان شیوع آن اظهار کرد: بیماری فراموشی شایع ترین نوع آن آلزایمر است به طوری که فرد همه چیز را فراموش می کند لذا خود فرد کمتر از این بیماری رنج می‌برد.

او با اشاره به اینکه هر چقدر سن بالا می رود، شیوع بیماری بیشتر می شود، گفت: سن شیوع بیماری از ۶۵ سال به بالاست و با افزایش سن، احتمال ابتلا به آلزایمر نیز زیاد می‌شود و این احتمال در سن بالای ۸۵ سال نیز بسیار بیشتر است.

این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: گاهی افراد جوان که دچار علائم فراموشی می‌شوند، از آلزایمر به عنوان علائم فراموشی یاد می‌کنند در حالی که فراموشی در افراد جوان بیشتر ناشی از اضطراب، نگرانی و استرس است که تمرکز و قدرت حافظه را درگیر می‌کند اما آنها این نشانه‌ها را با بیماری فراموشی اشتباه می‌گیرند.

مهرپور با اشاره به اینکه در بیماری فراموشی و آلزایمر خود بیمار چندان متوجه ایجاد علائم نیست، افزود: خانواده و اطرافیان می‌توانند نشانه‌های فراموشی را تشخیص دهند. فردی که در مرحله ابتلا به فراموشی قرار دارد، معمولاً وسایل خانه را جابه‌جا می‌کند و سپس محل آنها را فراموش می‌کند یا اینکه حرف‌ها را بار‌ها تکرار می‌کند و کارهایی را که در روز انجام می‌دهد، به یاد نمی‌آورد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد