اونس طلا2289.29
مظنه14,766,000
18 گرم3,408,700
ارزش سکه33,267,798
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

قیمت این فلز تا 10 سال آینده چند برابر خواهد شد

در حالی که فلزاتی مانند طلا، نقره، مس و پلاتین همواره از جذابیت بالایی برای مصرف کنندگان و سرمایه گذاران برخوردار ببوده اند، پیش بینی می شود که طی ده سال آینده تقاضا برای فلز اورانیوم دو برابر خواهد شد.

در حالی که فلزاتی مانند طلا، نقره، مس و پلاتین همواره از جذابیت بالایی برای مصرف کنندگان و سرمایه گذاران برخوردار ببوده اند، پیش بینی می شود که طی ده سال آینده تقاضا برای فلز اورانیوم دو برابر خواهد شد.

طبق گفته امیر عدنانی مدیر عامل UEC با حرکت جهان به سمت انرژی های پاک و کربن زدایی از جو زمین، تقاضا برای فلز اورانیوم از طرف ایالات متحده آمریکا و دیگر کشور های جهان افزایش خواهد یافت.

چین تا سال 2030 احتمالا تولید انرژی هسته ای خود را افزایش داده و بالا تر از ایالات متحده آمریکا قرار می گیرد که می تواند تقاضا برای این فلز را تا پایان دهه جاری دو برابر کند.

این اظهارات عدنانی در حالی صورت می گیرد که قیمت هر پوند فلز اورانیوم از 30 دلار در اواسط ماه آگوست به 50.8 دلار در حال حاضر افزایش یافته است.

این افزایش قیمت به دلایل بنیادی صورت گرفته است. صندوق های سرمایه گذاری به سمت خرید اورانیوم حرکت کرده اند و پیش بینی می شود همچنان سرمایه گذاران بیشتری وارد بازار اورانیوم شوند.

عدنانی بر این باور است که دیگر عامل افزایش قیمت اورانیوم افزایش جمعیت است. پیش بینی ها حاکی از افزایش جمعیت کره زمین به 9 میلیارد تا سال 2050 است که در نتیجه نیاز به برق بیشتری ایجاد می شود.

افزایش نیاز به برق در کنار حذف کربن می تواند جذابیت انرژی هسته به عنوان یک انرژی پاک تر را افزایش داده و در ادامه قیمت فلز اورانیوم را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

در حال حاضر کمبود اورانیوم زیادی وجود داشته و انجمن جهانی انرژی هسته ای قصد دارد تا منابع اورانیوم را به شکل قابل توجهی افزایش دهد و این موضوع نیز می تواند باعث نوید بخش آینده این فلز باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد