اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

گیاهان کشنده ای که باید فاصله خودتان با آنها را حفظ کنید

گیاهان عموما به عنوان موجوداتی بی خطر در نظر گرفته می شوند اما گیاهان سمی و کشنده ای در طبیعت وجود دارد که باید از تماس با آنها خودداری شود.

گیاهان عموما به عنوان موجوداتی بی خطر در نظر گرفته می شوند اما گیاهان سمی و کشنده ای در طبیعت وجود دارد که باید از تماس با آنها خودداری شود.

اگر برای گردش و یا سفر به طبیعت رفته اید لازم است حتما مراقب این گیاهان باشید. به علاوه از آنجایی که کودکان کنجکاوی زیادی دارند باید توجه بسیاری به فرزندان خود داشته باشید.

1. نوعی آلاله به نام Buttercups: شیره این گیاه می تواند تاول های شدیدی را بر روی پوست ایجاد کرده و تماس آن با دهان می تواند باعث سرفه شود. همچنین برخورد این گیاه با چشم کوری موقت ایجاد می کند.

2. شوکران: نام این گیاه برای بسیاری از افراد آشنا بوده و از آن سمی کشنده استخراج می شود. علائم مسمومیت با این گیاه تهوع و تشنج است. تنها 100 تا 200 گرم از ریشه این گیاه می تواند یک گاو را از پا درآورد.

3. گونه ای از آقطی: خوردن آن باعث سردرد، ضعف، درد شکم و گه گاه تشنج می شود. نارسایی قلبی یا تنفسی نیز امکان پذیر است.

4. اولیندر (به عربی: دفلی): این گیاه حاوی گلیکوزیدهای قلبی است که می تواند ضربان قلب شما را تغییر داده و باعث تهوع، سردرد، ضعف و حتی مرگ شود. در افسانه ها آمده است که سربازان ناپلئون با استفاده از شاخه های این گیاه گوشت کباب کرده و خوردند و برخی از آنها روز بعد دیگر بیدار نشدند.

5. اقونیطون یا استخوان گرگ: این گیاه بسیار سمی است و باعث آریتمی قلبی، بی حسی، تاریک شدن دید و مرگ می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد