اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سرمایه گذاری در طلا را فراموش کنید، اکنون زمان توجه به این دو فلز رسیده است

قیمت طلا طی روز های گذشته کاهش قابل توجهی را شاهد بود و به پایین ترین قیمت طی چهار هفته اخیر خود رسید. این موضوع باعث شد تا بسیاری از کارشناسان و سرمایه گذاران بازار پیش بینی کنند که روند طلا نزولی خواهد بود.

قیمت طلا طی روز های گذشته کاهش قابل توجهی را شاهد بود و به پایین ترین قیمت طی چهار هفته اخیر خود رسید. این موضوع باعث شد تا بسیاری از کارشناسان و سرمایه گذاران بازار پیش بینی کنند که روند طلا نزولی خواهد بود.

همانند طلا قیمت نقره نیز در هفته گذشته کاهش بسیار شدیدی یافت. مهم ترین عاملی که باعث شد قیمت طلا و نقره در هفته گذشته شدیدا کاهش پیدا کند داده های مربوط به خورده فروشی ایالات متحده بود.

خورده فروشی ایالات متحده بخش بسیار مهمی از اقتصاد این کشور است چرا که دقیقا با بخش مصرف کنندگان ارتباط داشته و این مصرف کنندگان هستند که روند اقتصاد را مشخص می کنند.

پیش بینی ها حاکی از این بود که داده های خورده فروشی به شکل قابل توجهی ( منفی 0.7 درصد) کاهش یابد اما داده ها کاملا برعکس بوده و مثبت 0.7 درصد را نشان داد.

همراه با انتشار داده های این بخش از اقتصاد، شاخص دلار آمریکا به بالاترین سطح 3 هفته اخیر خود رسیده و بازده ده ساله خزانه داری ایالات متحده نیز به بالا ترین سطح دو ماهه خود دست پیدا کرد که فشار مضاعفی به طلا و نقره وارد کرد.

با این حال باید توجه داشت که تورم در حوزه یورو به شکل شدید تری شتاب گرفته است و این موضوع بانک مرکزی اروپا را وادار به افزایش نرخ بهره کرده و در نتیجه ارزش یورو در مقابل دلار افزایش می یابد که باعث افزایش قیمت کالا ها در سراسر جهان شده و قیمت طلا نیز رشدی دوباره را تجربه خواهد کرد.

اما هم اکنون زمان برای دو فلز پلاتین و پالادیوم فرا رسیده است. این دو فلز به شکل قابل توجهی در صنعت خودرو سازی مورد استفاده قرار گرفته و با افزایش تولید توسط خودرو سازان قیمت این دو فلز نیز افزایش خواهد یافت.

صنعت خودرو سازی هم اکنون به دلیل کمبود تراشه میزان تولید خود را به شکل قابل توجهی کاهش داده است اما در ادامه با افزایش تولید توسط خودرو سازان برای پاسخگویی به تقاضا تقاضا برای این دو فلز افزایش یافته و آینده خوبی در انتظار آنها است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد