اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ریزش شاخص بورس تهران در اولین روز معاملات هفته

شاخص کل بازار بورس امروز با ۳۷ هزار و ۹۹۱ واحد کاهش در جایگاه یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش سایت طلا،بورس اوراق بهادار تهران این روزها روی دور تعدیل و عقب‌نشینی قرار گرفته و با وجود اینکه چهارشنبه دو عرضه اولیه در بورس و فرابورس انجام شد، اما امروز اولین روز هفته شاخص کل با کاهش 37 هزار و 991 واحد به رقم یک میلیون و 450 هزار و 221 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با کاهش 10 هزار و 533 واحد به رقم 439 هزار و 932 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 827 هزار میلیارد تومان بالغ شد.

معامله‌گران امروز بیش از 8 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 687 هزار نوبت معامله و به ارزش 7 هزار و 310 میلیارد تومان داد و ستد کردند.


ارزش معاملات امروز فرابورس هم به بیش از 20 هزار میلیارد تومان رسید که با این حساب ارزش معاملات دو بازار از 27 هزار و 248 میلیارد تومان هم فراتر رفت.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بودند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 2.5 درصد کاهش یافتند.

همچنین شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن 2.3 درصد افت کردند، شاخص آزاد شناور 2.5 درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 3.4 درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس 1.5 درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، گل‌گهر، ملی مس، چادرملو، گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت اصفهان و توسعه معادن فلزات همگی بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

این روزها به نظر می‌رسد از دلایل مهم ریزش بازار سخنان مقامات مسؤول در مورد قیمت‌گذاری محصولاتی مانند فولاد، خودرو و سیمان در بورس است که قیمت‌گذاری برای شرکت‌های بورسی اصولاً معنا و مفهومی ندارد. نرخ ارز هم در بازار دارای نوسان است.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس بیش از ۵۲۸ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۲۱ هزار و ۴۶۸ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۱۶۵ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۰۱ هزار و ۱۳۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نماد مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، صنعتی مینو (غصینو)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، ریل پرداز نو آفرین (حآفرین) و بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سهامی ذوب‌آهن اصفهان (ذوب) و سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر) با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد