اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

از امروز به سبک کشورهای مدیترانه ای صبحانه بخورید

در این خبر شما را با سبک صبحانه خوردن مردم کشورهای مدیترانه شرقی آشنا خواهیم کرد.

در این خبر شما را با سبک صبحانه خوردن مردم کشورهای مدیترانه شرقی آشنا خواهیم کرد.

دیر صبحانه بخورید: بعضی پژوهشگران معتقدند نخوردن صبحانه یا دیر خوردن آن برای باکتری های روده مفید است . در بخش هایی از مدیترانه شرقی یا صبحانه نمی خورند یا دیرتر می خورند .

هایدن می گوید : " در یونان و قبرس بیشتر مردم صبح قهوه می نوشند و حدود ساعت یازده به نانوایی می روند تا چاشت بخورند " .

تا می توانید از نان پیتا و نان های تابه ای و تنوری استفاده کنید نان های تنوری مانند لحم عجین ، خمیر گرد و نازکی که روی آن گوشت گوسفند چرخ کرده و ادویه زده و سبزیجات خرد شده می ریزند و می پزند ، پیده ، خمیری که به شکل قایق پخته می شود و گزلمه ، نان تنوری که به طور معمول با اسفناج و پنیر پر می شود از خوراکی های مرسوم بر میز صبحانه ترکیه است .

نان پیتا

به صبحانه خود تنوع ببخشید میز صبحانه را خیلی راحت می توان چید چون هیچ کدام از مواد صبحانه نیاز به آماده سازی ندارد همه را همانطور که هستند سر سفره می آورید همراه با یک فنجان چای یا قهوه . می توانید زیتون ، گوجه فرنگی ، خیار و میوه های دیگری را هم سر میز بگذارید تا کار خوردن پنج وعده میوه روزانه را راحت کنید .

لوبیا پخته صبحانه محبوب و قدیمی انگلیسی بوده است . حالا می توانید از مدیترانه شرقی خوراک های گوناگونی با لوبیا پخته یاد بگیرید .

فول مدمس یا باقلا پخته دانه های باقلای پخته همراه با روغن زیتون و زیره سبز است که به طور معمول روی آن سس تهیه شده از گوجه فرنگی ، لیموترش ، سیر و جعفری می ریزند .

صبحانه

تخم مرغ را نیز فراموش نکنید. جورجینا هایدن ، آشپز قبرسی ۔ یونانی استراپاتسادا را پیشنهاد می کند ، خوراکی با گوجه فرنگی و تخم مرغ همراه با پنیر فتا و نان پیتا که در یونان و قبرس بر سر سفره می آید .

این خوراک شبیه مینمین ترکیه ( نوعی املت با گوجه فرنگی و فلفل ) و شاک شوکا یا املت تونسی است که تخم مرغ ها را در میان سس گوجه فرنگی و سبزیجات می پزند .

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد