اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

شهری عجیب که خانه‌هایش چشم دارند!

در این گزارش شاهد شهری که خواهید بود که خانه‌هایش چشم دارند، این شهر به سیبیو شهر با چشم مشهور است.

به گزارش سایت طلا ،در این شهر پنجره‌ها در پشت بام‌ها به شکل چشم‌ها، نماد و جاذبه گردشگری شهر هستند؛ به شهر سیبیو "شهر با چشم" و "شهری که خانه‌ها در آن نمی‌خوابند" لقب دادند.

یک شهر قرون وسطایی در منطقه رومانی در ترانسیلوانیا است و علاوه بر میراث تاریخی آن که با نفوذ فرهنگی آلمان مرتبط است، این شهر با چشم‌هایی روی پشت بام خانه‌ها، قابل تشخیص است. پنجره‌هایی در پشت بام‌ها که شما را در هر حرکتی از نزدیک دنبال می‌کنند.

مجله فوربس این شهر را در فهرست ۱۰ مکان عجیب برای زندگی در اروپا قرار داده است. این شهر حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

ساختمان‌ها به سبک گوتیک نشان دهنده تأثیر مجارستان و آلمان است و بسیاری از آن‌ها ویژگی مشترکی در سقف کاشی کاری سنگین خود دارند: پنجره‌های کوچک زیر شیروانی که به صورت کرکره رو به روی شما ظاهر می‌شوند.

شما می‌توانید خانه‌های معمولی را با دو چشم ببینید، اما همچنین می‌توانید خانه‌هایی با سه، چهار یا حتی پنج چشم را هم ببینید.

سیبیو زمانی مرکز اداری و پایتخت اقلیت آلمانی ترانسیلوانیا بود. مردم ادعا می‌کردند که اشغالگران آلمانی در این منطقه عمداً این چشمان را روی بام‌ها و شیروانی‌های منازل خود برای ایجاد ترس در مردم ایجاد کرده اند تا این گونه القا شود که آن‌ها همیشه تحت مراقبت هستند و بنابراین باید رفتار مناسب داشته باشند.

همچنین، جالب است که چشم‌های سیبیو در سال ۲۰۱۷ به نماد و نوعی لوگوی تظاهرات علیه فساد در دولت تبدیل شد. با توجه به اینکه این شهر یکی از کلان شهر‌های فرهنگی کشور و شهر‌های پیشرفته‌تر است معترضان گفتند که آن‌ها با چشم سیبیو "منطقه‌ای بدون فساد" را به عنوان نمادی از هوشیاری دائمی خود ایجاد می‌کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد