اونس طلا2220.06
مظنه14,226,000
18 گرم3,284,000
ارزش سکه32,051,178
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

مجوز پرواز‌های ایرلاین العراقی باطل شد

سازمان هواپیمایی در اخطاری مقرراتی پروازهای شرکت هواپیمایی العراقی را به دلیل رعایت نکردن مقررات در زمینه دریافت ویزای رسمی از زائران ایرانی لغو کرد.

به گزارش سایت طلا ،خوشخو مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها شرکت‌ها و موسسات هوانوردی طی نامه‌ای با موضوع اخطار مقرراتی و اعلام ابطال پرواز‌، به نمایندگی شرکت هواپیمایی العراقی در ایران، اعلام کرد: نظر به اعلام رسمی دولت عراق مبنی بر لزوم ورود افراد به خاک آن کشور با دریافت ویزای رسمی از طریق سفارت آن کشور در ایران و اخطار‌های مکرر این سازمان به آن شرکت به منظور رعایت مقررات مربوطه، که پیامد‌هایی بسیاری برای زائران گرامی به هنگام ورود به کشور عراق در فرودگاه‌های آن کشور از طریق مبادی مختلف گزارش شده است، بدینوسیله ضمن اخطار به آن شرکت هواپیمایی اعلام می‌گردد، تمامی مجوز‌های پروازی آن شرکت از تاریخ ۲۶ شهرماه امسال ابطال می‌شود.

بدیهی است آن شرکت موظف به رعایت شان و کرامت مسافرین گرامی و ایفای تعهدات لازم برای بازگرداندن کلیه وجوه دریافتی بابت بلیت پرواز و سایر هزینه‌های مرتبط، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مسافران است.

براساس این گزارش پروازهای اربعین از ۲۸ شهریورماه تا ۱۰ مهر ماه انجام می‌شود که با توجه به عدم فروش بلیت و ارائه نشدن لیست اسامی مسافران از طریق سامانه سماح هنوز هیچ بلیتی فروش آغاز نشده است.

طبق بررسی‌های انجام شده مشخص شد سفارت عراق در تهران روز گذشته اعلام کرده است: تا یکشنبه آینده قادر به صدور ویزا برای شصت هزار زائر اربعین نیست، بنابراین تا زمانی که فهرست دارندگان ویزا از طریق سامانه سماح با هماهنگی سفارت عراق اعلام نشود، صدور بلیت برای زائران متوقف خواهد بود.

پیش از این هم اعلام شده بود که فروش بلیت ایام اربعین (۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر) از روز پنجشنبه ۲۵ شهریور به نرخ مصوب (۵ میلیون تومان از فرودگاه‌های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و اصفهان و ۶ میلیون تومان از فرودگاه مشهد) آغاز خواهد شد، اما هنوز هیچ بلیتی به مسافران عرضه نمی‌شود.


مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری هم اعلام کردند ما از آمادگی تمام شرکت‌های هواپیمایی برای فروش ۶۰ هزار صندلی پرواز برای زائران اربعین به نرخ مصوب خبر داده و تاکید کردند: به محض مشخص شدن اسامی زائران دارای ویزا، امکان فروش بلیت برای آن‌ها فعال خواهد شد، اما تا آن زمان با توجه به عدم امکان قانونی برای فروش بلیت به زائران بدون بلیت، دست خطوط هوایی برای فروش بلیت بسته است.

حال هنوز مشخص نیست با لغو مجوز پرواز این ایرلاین خارجی تکلیف مسافران چه خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد