اونس طلا2302.52
مظنه14,716,000
18 گرم3,397,200
ارزش سکه33,155,148
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,900,000
ربع15,200,000

خواص گوشت قرمز بیشتر است یا گوشت مرغ؟

همواره این دعوای قدیمی درباره خواص گوشت ها وجود داشته است. پزشکان توصیه می کنند گوشت قرمز بهتر است و ورزشکاران توصیه می کنند گوشت مرغ.

همواره این دعوای قدیمی درباره خواص گوشت ها وجود داشته است. پزشکان توصیه می کنند گوشت قرمز بهتر است و ورزشکاران توصیه می کنند گوشت مرغ.

خواص گوشت قرمز

پروتئین انواع گوشت نسبت به پروتئین گیاهی بیشتر است، چون پروتئین گوشت دارای مقدار زیادی از اسید آمینه های ضروری مورد نیاز بدن است.علاوه بر این سرشار از انواع ویتامین های B هم است .

همچنین مقدار زیادی از چربی حیوانی در بافت گوشت حیوانات قرار گرفته که منبع مهم انرژی برای بدن به حساب می ایند . مواد معدنی موجود در گوشت ارزش غذایی آن را بالاتر می برد که به صورت ترکیبات آلی و املاح معدنی آهن روی سدیم کلر ، منیزیم و ... در آن دیده می شود .

گوشت قرمز شامل گوشت گاو ، گوسفند و گوساله و بره است . همانطور که گفتیم منبع خیلی خوبی از پروتئین و ویتامین است.همچنین سرشار از آهن است و مانع ابتلا به بیماری های ناشی از فقر آهن در بدنمان می شود .

گوشت قرمز

گوشت قرمز مقدار زیادی چربی اشباع شده دارد و حاوی مقدار قابل توجهی از ویتامین B6 نیاسین ، فولات ، زینک تیامین و اسید پانتوتینک است و غنی از سلینیوم است که مناسب برای پیشرفت در باروري به حساب می آید.

مصرف به اندازه گوشت قرمز هم سلامت قلب را تضمین می کند . دقت داشته باشید موقع خرید گوشت ظاهرش سالم باشد و نباید لزج و چسبنده ومترشح شده باشد.

خواص گوشت مرغ

مرغ منبع خیلی خوبی از پروتئین است و ۱۲۰ گرم آن ۷۰ درصد نیاز پروتئین بدن را برآورده میکند . گوشت مرغ در مقایسه با گوشت گاو ، چربی اشباع کمتری دارد ( پوست مرغ البته سرشار از چربی اشباع شده است که باید قبل پخت و پز حتما کنده شود ) . به یاد داشته باشید مرغ منبع بسیار خوبی از ویتامین B۳ ( نیاسین ) است که یک ویتامین ضد سرطان است.

مرغ

خواص ماهی

گوشت ماهی جز گوشت سفید است . سرشار از پروتئین ، ویتامین ها و مواد مورد نیاز بدن . کارشناسان می گویند که آبزیان می توانند به عنوان یک منبع مطمئن و کاهش دهنده اثرات سوء تغذیه مورد استفاده قرار بگیرد . ماهی سرشار از مواد غذایی مهمی مانند پروتئین و ویتامین D و ازبهترین منابع اسیدهای چرب امگا ۳ نیز است . ماهی می تواند ماده خاکستری در مغز را افزایش بدهد و از زوال عقل در اثر کهولت سن جلوگیری کند. به پیشگیری از افسردگی هم کمک می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد