اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کشنده ترین غذا ها و نوشیدنی های جهان که نباید بخورید

غذا ها نوشیدنی های بسیاری در جهان وجود دارد که مصرف آنها خطرناک است. برخی از آن ها می توانند سمی بوده یا حامل باکتری هایی باشند که لازم است حتما پیش از خوردن در دمای بالایی پخته شوند.

غذا ها نوشیدنی های بسیاری در جهان وجود دارد که مصرف آنها خطرناک است. برخی از آن ها می توانند سمی بوده یا حامل باکتری هایی باشند که لازم است حتما پیش از خوردن در دمای بالایی پخته شوند.

1. صدف خونی: این نوع صدف به دلیل سطح بالای هموگلوبین در آن رنگی قرمز دارد که به همین دلیل به صدف خونی معروف شده است. این صدف اغلب به صورت خام مصرف شده و امکان گسترش بیماری هایی از جمله هپاتیت A، تیفوئید و اسهال خونی را دارند. آنها باید به مدت طولانی جوشانده شوند تا هر گونه باکتری از بین برود.

2. بادام هندی خام: این آجیل در حالت خام و بدون فرآوری حاوی اوروشیول است که یک ماده شیمیایی در پیچک سمی نیز هست. این ماده باعث بثورات پوستی شده و در صورت مصرف در دوزهای بالا می تواند کشنده باشد. انواع خام موجود در مغازه ها تصفیه شده بوده و بی خطر است.

بادام هندی

3. برگ ریواس: ما همیشه ساقه های این گیاه را مصرف کرده و برگ آن را نمی خوریم. برگ ریواس حاوی مقادیر بالایی اسید اگزالیک بوده و در دوزهای زیاد با کلسیم در بدن متصل می شود و کریستال ایجاد می کند که می تواند به سنگ کلیه دردناک تبدیل شود. در دوزهای بسیار زیاد، سطح کلسیم را تا حد زیادی کاهش می دهد که می تواند باعث مرگ شود.

4. گاوغوک آمریکایی: این نوع قورباغه در سراسر جهان خورده می شود. در صورتی که در زمان مناسب سال تهیه نشده و یا به شکل نامناسبی پخته شوند می توانند سمی بوده و باعث نارسایی کلیه شوند.

گاوغوک آمریکایی

5. مانیوک (کاساو): از این گیاه در تهیه کیک، نان، سیب زمینی سرخ کرده و... استفاده می شود اما اگر به شکل صحیحی پخته نشود می تواند برای کودکان فوق العاده خطرناک باشد.

6. هسته گیلاس: هسته گیلاس، هلو و یا حتی سیب را نباید مصرف کرد چراکه آنها حاوی ترکیبی هستند که در بدن به سیانور تبدیل می شود. دوزهای موجود در آنها اندک است بنابراین اگر مقدار زیادی مصرف نکنید بعید است که اثرات کشنده باشد. همچنین قورت دادن هسته کامل گیلاس نیز خطرچندانی ندارد چراکه معمولا دست نخورده از دستگاه گوارش عبور می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد