اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دیگر نیازی به دور انداختن ماهیتابه نیست!

اگر پوشش نچسب ماهیتابه مان خراب شد چطور آن را تعمیر کنیم؟!

ظروف نچسب

ساخت ماهیتابه های نچسب، انقلابی بزرگ در صنعت آشپزی به پا کرده است، با این حال، این روکش نچسب به مرور زمان از بین می رود و سپس دوباره غذای شما به ظرف می چسبد. بسیاری از ما احتمالاً تابه مورد نظر را دور می اندازیم و فکر می کنیم عمر مفید آن گذشته است و تابه جدیدی می خریم، اماچرا؟ این ترفند شما را از خرید یک تابه جدید نجات می دهد!

ترفند

بسیار ساده است و شما وسیله مورد نیاز آن را احتمالاً در کابینت آشپزخانه خود دارید: نمک! تنها کاری که باید انجام دهید این است که روکش نچسب ماهیتابه مورد نظر را با یک لایه سخاوتمندانه ای از نمک بپوشانید. سپس ماهیتابه را روی اجاق قرار دهید و بگذارید تا خوب داغ شود. بعد از آن ، تنها کاری که می کنید این است که نمک را بشویید و ظرف را خشک کنید. خواهید دید که دیگر غذاهایی که در تابه آماده می کنید نمی چشبد!

مایع ظرفشویی

برای جلوگیری از فرسودگی پوشش نچسب ، می توانید تصمیم بگیرید که دیگر تابه خود را با مایع ظرفشویی نشویید چراکه مایع ظرفشویی پوشش نچسب را که همه ما آنرا دوست داریم از بین می برد و این دقیقاً همان چیزی است که شما می خواهید از وقوع آن جلوگیری کنید. فقط از مقداری آب داغ و ابر ظرفشویی استفاده کنید؛ سپس ظرف را با یک حوله خشک کنید و به این ترتیب ، چربی را پاک کرده اما روکش نچسب را دست نخورده می گذارید!

اما نمک علاوه بر محافظت از روکش نچسب ماهیتابه، می تواند کارهای بیشتری را برای آشپزی شما انجام دهد.

1.تابه سوخته

برای همه اتفاق افتاده است، بخاطر پرت شدن حواسمان از آشپزی، غذا کاملا سوخته و به ماهیتابه چسبیده است. اینجا یک ترفند آسان برای حذف تمام تکه های سوخته از تابه داریم.

تمیز کردن

برای تمیز کردن تابه سوخته ، تنها چیزی که نیاز دارید بازهم نمک است. به سادگی یک لایه نمک فراوان در تابه سوخته بپاشید و کمی آب اضافه کنید تا کف تابه را بپوشاند. ماهیتابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و بگذارید آب به مدت 15 دقیقه بجوشد. به لطف آب جوش و نمک ، قطعات سوخته به سرعت شل می شوند و بعد از 15 دقیقه به راحتی می توانید تمام تکه های سوخته را بدون دردسر جدا کنید.

2. آتش

نمک علاوه بر محافظت از پوشش نچسب تابه ها یا تمیز کردن آنها ، هنگام پخت و پز نیز بکارمان می آید. امیدواریم این اتفاق برای شما نیفتد، اما اگر روغن درون ماهیتابه آتش گرفت، ریختن آب روی روغن هرگز ایده خوبی نیست، به همین دلیل باید سریعا درب ظرف را بگذارید. اما درپوش را نمی بینید؟ پس سریعا روی شعله های داخل تابه نمک بریزید تا خیلی زود شعله های آتش را از بین برود!

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد