اونس طلا2301.74
مظنه14,976,000
18 گرم3,457,200
ارزش سکه33,740,928
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

بازگشت ثبات به بازار ارز و طلا/ پیشتازی بورس در کسب بازدهی

در حالی که بورس همچنان بالاترین بازدهی را در بین سایر بازارهای موازی به ثبت رسانده است اما برخلاف هفته‌های گذشته بازارهای ارز، طلا و سکه به سقف مقاومتی خود برخورد کرده و در حال بازگشت به ثبات هستند.

به گزارش سایت طلا، در روزهای گذشته و با وجود نوسان در رشد شاخص کل بورس، بازدهی این بازار نسبت به بازارهای مشابه بیشتر بوده است.

همزمان بازار ارز تثبیت شده و به نظر می‌رسد به سطح مقاومتی خود برخورده کرده است. دلار آمریکا در روزهای گذشته از شوک هیجانی افزایش قیمت خود خارج شده و بازار در حال رسیدن به تعادل است. به دلیل آنکه بازار سکه و طلا علاوه بر قیمت اونس جهانی از نرخ ارز نیز تبعیت می‌کند، این بازار نیز به تعادل رسیده و از بی‌ثباتی و روند هیجانی معاملات در آن کاسته شده است.

کارشناسان و ناظران بازارها می‌گویند با مشخص شدن تیم اقتصادی دولت و رای اعتماد بالای نمایندگان به وزرای اقتصادی، چشم‌انداز بازار سرمایه کماکان مثبت است.

در همین رابطه برخی دیگر نیز به اظهار نظر محمدعلی دهقان دهنوی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اشاره می‌کنند که رشد شاخص کل بورس را مربوط به عملکرد این سازمان ندانست و این موضوع را تابعی از شرایط اقتصاد کلان توصیف کرد.

بازگشت شاخص بورس به مدار صعودی

شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه، ۱۵ شهریورماه) یک هزار و ۳۱۲ واحد افزایش داشت که در نهایت شاخص در کانال یک میلیون و ۵۳۸ هزار واحدی به روند صعودی خود بازگشت.

در معاملات امروز بیش از ۱۱ میلیارد و ۷۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۳ هزار و ۳۶۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۲ هزار و ۵۹۱ واحد افزایش به ۴۶۹ هزار و ۶۱۴ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک ‌هزار و ۶۳۴ واحد رشد به ۲۹۶ هزار و ۳۲۹ واحد رسید.

شاخص بازار اول یک هزار و ۴۰۵ واحد و شاخص بازار دوم یک هزار و ۲۶۲ واحد افزایش داشتند.

تثبیت قیمت دلار در کانال ۲۶ هزار تومانی برای سومین روز متوالی

نرخ دلار در صرافی‌های بانکی امروز (دوشنبه، ۱۵ شهریورماه) با ۲۵ تومان کاهش نسبت به روز گذشته (یکشنبه، ۱۴ شهریورماه) به ۲۶ هزار و ۶۸۶ تومان رسید.

قیمت فروش یورو در ساعت ۱۳ امروز در مقایسه با روز گذشته(یکشنبه، ۱۴ شهریورماه) با ۱۷ تومان کاهش به ۳۱ هزار و ۳۵۷ تومان رسید.

امروز قیمت خرید هر دلار ۲۶ هزار و ۱۵۳ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۳۰ هزار و ۷۳۷ تومان بود.

علاوه بر این، نرخ خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۶ هزار و ۱۴۱ تومان و نرخ فروش آن ۲۶ هزار و ۳۷۸ تومان اعلام شد.

نرخ خرید یورو در این بازار ۳۱ هزار و ۶۶ تومان و نرخ فروش آن نیز ۳۱ هزار و ۳۴۸ تومان اعلام شد.

همچنین در سامانه نیما در معاملات روز یکشنبه (۱۴ شهریورماه)، حواله یورو به قیمت ۲۷ هزار و ۳۰۸ تومان فروخته و حواله دلار به قیمت ۲۲ هزار و ۹۷۸ تومان معامله شد.

سکه ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز در بازار تهران با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته به رقم ۱۲ میلیون و ۴۰ هزار تومان رسید.

در ساعت ۱۳ امروز ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته (۱۴ شهریور ماه) به رقم ۱۲ میلیون و ۴۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین امروز نیم‌ سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان، ربع سکه سه‌ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۶۳ هزار تومان رسید. قیمت هر مثقال طلا نیز پنج میلیون و ۴۱ هزار تومان شد.

همچنین هر انس جهانی طلا نیز امروز یک هزار و ۸۲۶ دلار و ۴۱ سنت قیمت خورد

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد