اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا قیمت طلا به اوج های گذشته باز خواهد گشت؟

قیمت طلا طی روز های گذشته افزایش قابل توجهی را نشان داده و بسیاری از کارشناسان و سرمایه گذاران پیش بینی می کنند که رشد آن همچنان ادامه داشته باشد.

قیمت طلا طی روز های گذشته افزایش قابل توجهی را نشان داده و بسیاری از کارشناسان و سرمایه گذاران پیش بینی می کنند که رشد آن همچنان ادامه داشته باشد.

به دنبال آخرین داده های اقتصادی ایالات متحده یعنی داده های مربوط به مشاغل که در روز جمعه منتشر شد قیمت طلا افزایش قابل توجهی پیدا کرد اما با این حال این رشد قیمت محدود ماند چرا که بر خلاف مشاغل جدید ایجاد شده، داده های مربوط به بخش خدمات با انتظارات منطبق بود.

داده های مشاغل روز جمعه نشان دهنده افزایش تنها 235 هزار شغل جدید بود که فاصله معنا داری تا انتظارات یعنی در حدود 700 هزار شغل جدید داشت از این رو طلا توانست تا 1830 دلار نیز صعود کند اما در نهایت در عدد 1827 دلار متوقف شد.

کاترین جادج، اقتصاددان ارشد در CIBC گفت که داده های ISM و بازار کار نشان دهنده کند شدن رشد اقتصادی در ایالات متحده است زیرا نوع دلتا کووید 19 در سراسر کشور گسترده شده است. با این حال وی افزود که این کندی می تواند موقتی باشد.

طلا

وی در ادامه گفت که افزایش نرخ ابتلا به ویروس کرونا دلتا به همراه داده های بسیار ضعیف مشاغل در ماه آگوست می تواند باعث شود تا تولید ناخالص داختی در نیمه دوم سال پایین تر از پیش بینی ها باشد اما این موضوع موقتی بوده و ما معتقدیم که در بهار آینده با پشت سر گذاشتن نوع دلتا ویروس کرونا، شاهد رشد قابل توجهی باشیم.

از طرف دیگر داده ها نشانگر این موضوع هستند که فشار های تورمی کاهش پیدا کرده است که این موضوع به طور سنتی برای طلا مفید نمی باشد اما در شرایط فعلی که می تواند باعث عقب افتادن برنامه های فدرال رزرو شود، ممکن است برای طلا مفید عمل کند.

تحلیلگران پیش بینی می کنند که در شرایط فعلی طلا توان رشد قیمت تا 1900 دلار را نیز داشته باشد اما این موضوع به شرطی است که این فلز گرانبها بتواند مقاومت کلیدی 1830 دلار را شکسته و بالا تر از ان قرار بگیرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد