اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قرارگیری طلا در بالا ترین قیمت یک ماه اخیر

قیمت طلا در روز جمعه صعود قابل توجهی را از خود نشان داده و در بالا ترین سطح یک ماه اخیر خود ایستاد. هم اکنون بسیاری پیش بینی می کنند که طلا همچنان به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

قیمت طلا در روز جمعه صعود قابل توجهی را از خود نشان داده و در بالا ترین سطح یک ماه اخیر خود ایستاد. هم اکنون بسیاری پیش بینی می کنند که طلا همچنان به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

در روز جمعه داده های مربوط به مشاغل غیر کشاورزی ایالات متحده آمریکا برای ماه آگوست منتشر شد. این داده ها بسیار ضعیف تر از پیش بینی ها بودند و از این رو طلا در یک روند صعودی قرار گرفت.

اقتصاد دانان پیش بینی می کردند که در ماه آگوست 600 هزار شغل جدید ایجاد شود اما داده های روز جمعه حاکی از ایجاد تنها 235 هزار شغل جدید بود و بسیار پایین تر از انتظارات ظاهر شد.

این موضوع باعث شد تا نگرانی سرمایه گذاران نسبت به افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو از بین برود. فدرال رزرو پیشتر اعلام کرده بود زمانی نرخ بهره را افزایش خواهد داد که اشتغال حداکثری ایجاد شود.

پایین تر بودن تعداد مشاغل ایجاد شده در ماه آگوست نسبت به انتظارات به همراه عقب افتادن افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو فشار بسیار زیادی را بر روی ارزش شاخص دلار ایجاد کرده و باعث شد تا کالا های وابسته به دلار مانند طلا جهش خوبی را تجربه کنند.

از طرف دیگر با انتشار این داده ها نگرانی ها نسبت به بهبود اقتصاد جهانی افزایش یافته و در کنار آن افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا دلتا باعث شده است تا سرمایه گذاران به سمت دارایی امن طلا حرکت کرده و در نتیجه بازار سهام تضعیف شد.

هرچند باید توجه داشت که داده های دستمزد رشد خوبی را تجربه کردند و در کنار آن افزایش بازده خزانه داری ایالات متحده آمریکا باعث محدود شدن صعود بیشتر قیمت طلا شد.

از نظر فنی قیمت طلا صعودی است اما برای اینکه بتواند به روند رو به رشد خود ادامه دهد نیاز دارد تا بالا تر از محدوده 1832 تا 1834 دلار حرکت پایداری را از خود نشان دهد. در صورتی که این اتفاق بیافتد، مقاومت های بعدی طلا نقطه 1852 دلار و سپس محدوده 1868 تا 1870 دلار خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد