اونس طلا2220.06
مظنه14,226,000
18 گرم3,284,000
ارزش سکه32,051,178
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

نسخه جدید و جذاب کیا اسپورتیج معرفی شد+عکس

پس از معرفی یک نسخه جذاب و مدرن از آخرین نسل خودروی کیا اسپورتیج، کمپانی کیا در اقدامی جالب توجه در حال توسعه نسخه‌ای جدید و کاملاً سفارشی برای اروپاست که به طرز چشمگیری از خودروی تمام برقی کیا EV6 الهام گرفته است.

به گزارش سایت طلا ، پس از معرفی یک نسخه جذاب و مدرن از آخرین نسل خودروی کیا اسپورتیج، کمپانی کیا در اقدامی جالب توجه در حال توسعه نسخه‌ای جدید و کاملاً سفارشی برای اروپاست که به طرز چشمگیری از خودروی تمام برقی کیا EV6 الهام گرفته است.

جدیدترین نسخه از نسل پنجم کیا اسپورتیج قبلاً با ظاهری جدید و رادیکال رونمایی شده است، اما برای اولین بار شرکت کره‌ای یک مدل اسپورتیج منحصر به فرد را برای بازار اروپا توسعه داده است. این SUV آینده دارای طراحی سفارشی و تنظیم شاسی مناسب جاده‌های اروپایی خواهد بود که طرح‌های مفهومی آن جدیداً منتشر شده است.

همانند نسخه بین المللی، کیا اسپورتیج مخصوص اروپا نیز الهام زیادی از طراحی خودروی تمام برقی کیا EV6 می‌گیرد که در این زمینه می‌توان به چراغ‌های روشنایی روز C شکل و کاپوت تهاجمی در جلو اشاره کرد. اگرچه این طرح‌ها نشان می‌دهد که نسخه اروپایی ممکن است نوار نوری تمام عرض را که قبلاً در مدل تمام برقی مشاهده شده، از دست بدهد اما، خط دور کمر به همراه جلوپنجره مارک تجاری کیا Tiger Nose در بزرگترین و جسورانه‌ترین شکل خود باقی خواهد ماند. اسپورتیج اروپایی همچنین دارای سپر جلویی کمی تغییر شکل یافته است.

واضح‌ترین تغییر بصری نسبت به مدل بین المللی کیا اسپورتیج، ستون C شکل و زاویه دار است که با طراحی Z با اسپویلر صندوق عقب یکپارچه می‌شود. استفاده از دو رنگ نیز برای اولین بار در اسپورتیج ظاهر می‌شود و مدل اروپایی آن سپر عقب متفاوتی را دریافت می‌کند که قسمت پایین آن با رنگ بدنه در مقابل یک پنل پشتی مشکی براق متضاد است. این برند هنوز ابعاد یا ظرفیت صندوق عقب اسپورتیج جدید را اعلام نکرده است، اما ادعا می‌کند که اندازه قابل توجهی نسبت به مدل بین المللی خواهد داشت. به گفته کیا، مدل اروپایی «مشخصات جمع و جورتر و ماجراجویی تری خواهد داشت» که ممکن است ابعاد کوچکتری نسبت به اسپورتیج بین المللی را به همراه داشته باشد.

درخصوص تغییرات داخلی نسخه ویژه اروپا کیا اسپورتیج نیز اطلاعات تفصیلی در دست نیست، اما اسپورتیج جدید تفاوت چشمگیری با مدل قبلی خواهد داشت. مانند EV۶، این خودرو یک سیستم اطلاعات سرگرمی خمیده عظیم در داشبورد دارد که به یک مجموعه گسترده از ابزار دیجیتال متصل می‌شود. کیا هنوز هیچ مشخصاتی را در اینباره تأیید نکرده است، اما احتمالاً این سیستم همان تنظیماتی است که در هیوندای توسان به تازگی منتشر شده است و از دو صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی استفاده می‌کند. بقیه کابین با تابلو‌های لمسی نرم و طیف وسیعی از سطل‌های ذخیره سازی دستی تزئین شده است. کنسول مرکزی همچنین دارای کنترل برای سیستم اطلاعات سرگرمی، همراه با دنده گیربکس اتوماتیک است.

کیا همچنین تأیید کرده است که برخی مشخصات جدید اسپرت X-Line را در اسپورتیج جدید نیز عرضه می‌کند. بدنه اسپرت‌تر شامل سپر جلو جدید، دامن‌های جانبی پایین و قفسه سقفی منحنی، به همراه انتخاب دو روکش تزیینی منحصر به فرد به رنگ سبز مایل به قرمز یا مشکی است. کابین همچنین دارای روکش چوبی و فلزی مشکی رنگ خواهد بود. کیا هیچ جزئیاتی در مورد موتور و پیشرانه‌های اسپورتیج بعدی تأیید نکرده است، اما مانند مدل فعلی، باید بسیاری از مکانیکال‌های خود را با هیوندای توسان به اشتراک بگذارد؛ بنابراین در صورتی که اسپورتیج بعدی از موتور کامل توسان استفاده کند، امکان انتخاب پیشرانه جلو و چهار چرخ وجود دارد. خط تولید هیوندای با موتور‌های بنزینی و دیزلی آغاز می‌شود که شامل یک مجموعه ۴۸ ولت هیبریدی ملایم است. این سیستم که قبلاً در موتور‌های محدوده اسپورتیج فعلی ارائه شده است، هنگام کاهش سرعت، انرژی ترمز را مهار کرده و باتری کوچکی را شارژ می‌کند. سپس شارژ خود را برای کاهش بار موتور تحت شتاب به کار می‌گیرد. فناوری MHEV با گیربکس دستی هوشمند که در واقع یک گیربکس دستی که دارای کلاچ کنترل الکترونیکی است، امکان حرکت سریع و بدون حرکت موتور را فراهم می‌کند.

گام بعدی برای افزایش محدوده هیبریدی، یک ترکیب سنتی بنزینی و الکتریکی خواهد بود. یک موتور ۱.۶ لیتری احتراقی با یک موتور الکتریکی ۵۹ اسب بخاری ترکیب می‌شود که قدرت خروجی آن ۲۲۷ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متر است. به گزارش فرارو، این هیبرید اجازه می‌دهد تا خودرو مسافت‌های کوتاه را تنها در حالت الکتریکی بپیمایید و باتری‌ها نیز در هنگام حرکت از خود موتور شارژ می‌شوند. اگر جدید جدید به طور کامل از توسان پیروی کند، می‌تواند به لطف گزینه دمپر‌های تطبیقی سیستم تعلیق قابل تنظیم را ارائه دهد. همچنین می‌تواند یک سیستم رانندگی نیمه مستقل را ارائه دهد که به اسپورتیج اجازه می‌دهد در مقاطعی بدون نیاز به مداخله راننده، برای مدت کوتاهی شتاب گرفته، ترمز کند و یا در بین خطوط رانندگی کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد