اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش قیمت طلا پس از صعود قیمت در روز جمعه

قیمت طلا در روز جمعه هفته گذشته شاهد افزایش قابل توجهی بود و توانست بار دیگر احساسات صعودی را در بازار زنده کند اما در روز گذشته این روند معکوس شده و شاهد کاهش قیمت بودیم.

قیمت طلا در روز جمعه هفته گذشته شاهد افزایش قابل توجهی بود و توانست بار دیگر احساسات صعودی را در بازار زنده کند اما در روز گذشته این روند معکوس شده و شاهد کاهش قیمت بودیم.

روز گذشته قیمت طلا ابتدا تا 1820 دلار نیز رشد کرد اما در ادامه با یک روند کاهشی تا نزدیکی 1810 دلار کاهش یافت. نقره نیز که ابتدا با وجود نزولی بودن طلا، روند صعودی خود را حفظ کرده بود کاهشی شده و تا نزدیکی 24 دلار افت کرد.

معاملات روز گذشته از این نظر قابل توجه بود که محدوده معاملاتی دیروز طلا میان 1810 تا 1828 دلار قرار گرفت. سطح 1810 دلار که نشان دهنده میانگین متحرک 100 روزه قیمت طلا است هم اکنون به عنوان یک نقطه حمایت کلیدی برای فلز زرد عمل می کند.

طبق تحلیل های فنی هم اکنون کف صعودی قیمت طلا در نقطه 1793 دلار قرار دارد (میانگین متحرک 50 روزه) و در صورتی که طلا به زیر این نقطه سقوط کند، احساسات پیرامون آن برای بار دیگر نزولی می شود.

از طرف دیگر اگر قیمت طلا بتواند از سطح 1826 دلار عبور کردده و به سمت 1836 دلار که بالا ترین قیمت طلا در ماه آگوست به شمار می رود حرکت کند، نشان دهنده صعودی بودن جهت حرکت این فلز گرانبها است.

داده ها نشان می دهند که احساسات صعودی پیرامون فلز زرد نه تنها در میان سرمایه گذاران افزایش یافته است بلکه مدیران شرکت های پول سرمایه نیز بار دیگر بر روی طلا مثبت شده اند.

با این حال معامله گران برای هرگونه سرمایه گذاری ابتدا منتظر انتشار داده های مربوط به مشاغل غیر کشاورزی ایالات متحده برای ماه آگوست باقی خواهند ماند.

پیش بینی اقتصاد دانان این است که در ماه گذشته 600 هزار شغل جدید اضافه شده است. در صورتی که داده ها بسیار کمتر یا بیشتر از پیش بینی باشد، تاثیر بسیاری را بر روی قیمت ها شاهد خواهیم بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد