اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا نتوانست به روند صعودی هفته ی گذشته خود ادامه دهد

هفته گذشته برای طلا هفته بسیار خوبی بود و قیمت آن به شکل قابل توجهی افزایش یافت اما با شروع این هفته فلز زرد نتوانست به حرکت صعودی خود ادامه دهد و قیمت آن کاهش پیدا کرد.

هفته گذشته برای طلا هفته بسیار خوبی بود و قیمت آن به شکل قابل توجهی افزایش یافت اما با شروع این هفته فلز زرد نتوانست به حرکت صعودی خود ادامه دهد و قیمت آن کاهش پیدا کرد.

با آغاز روز دوشنبه و باز شدن بازار های جهانی قیمت طلا ابتدا تا 1820 دلار صعود کرده اما در ادامه یک روند کاهشی را در پیش گرفته و به پایین تر از قیمت جمعه خود در عدد 1815 دلار قرار گرفت.

مهم ترین دلیل این افت جزئی قیمت طلا را می توان تعطیلی بانک های انگلستان دانست که باعث کاهش تقاضا برای فلز زرد شده و در نتیجه قیمت آن کاهش یافت.

با وجود این افت قیمت پتانسیل صعودی طلا همچنان دست نخورده باقی مانده است. سخنان جروم پاول در روز جمعه باعث صعود قیمت طلا شد و این فلز گرانبها همچنان پتانسیل صعودی خوبی دارد.

در همین حال بازار سهام رشد آرامی را تجربه می کند و شاخص دلار آمریکا به پایین ترین سطح دو هفته ای خود رسیده است. قیمت طلا نیز با وجود افت نسبی در بالا ترین سطح 3 هفته گذشته خود قرار دارد و برای رسیدن به بالا ترین قیمت یک ماهه باید از عدد 1822 دلار عبور کند.

مهم ترین داده ای که سرمایه گذاران طلا در انتظار آن هستند و می تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد داده های مربوط به مشاغل غیر کشاورزی ایالات متحده است که در روز جمعه این هفته منتشر خواهد شد.

این داده ها در تصمیم گیری فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره و همچنین کاهش خرید اوراق قرضه نقش گسترده ای داشته و از این رو از اهمیت بسیار بالایی برای بازار طلا برخوردار است.

از نظر فنی طلا هم اکنون سطح 1810 دلاری را به عنوان پشتیبانی در اختیار داشته و همین موضوع سرمایه گذاران به شکستن مقاومت کلیدی 1830 دلاری امیدوار می کند. عبور از این مقاومت نیز مقاومت بعدی در عدد 1835 دلار را فعال خواهد کرد.

از سوی دیگر بسته شدن قیمت طلا در زیر عدد 1810 دلار باعث فعال شدن پشتیبانی 1800 دلار شده افت قیمت طلا از این عدد حمایت های بعدی 1775 و 1750 دلاری را فعال خواهد کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد