اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

11 کاربرد شگفت انگیز کاغذ سنباده در خانه

کاغذ سنباده می تواند در موقعیت های مختلف به کار ما بیاید.

کاغذ سنباده

تقریباً هرکسی چند تکه کاغذ سنباده در خانه خود دارد. از کاغذ سمباده برای کارهای گوناگونی از جمله از بین بردن زنگ زدگی ابزار آلات استفاده می شود اما آیا می دانستید، کاغذ سنباده کاربردهای مفید دیگری نیز دارد؟ برای 11 نکته زیر، حتی نیازی به استفاده از کاغذ جدید ندارید. شما می توانید یک تکه را دوباره استفاده کنید!

1. درب شیشه

یک تکه کاغذ سنباده را در یکی از کشوهای آشپزخانه خود نگه دارید هروقت نتوانستید درب ظرف شیشه ای را باز کنید بافت خشن سنباده به کمک شما می آید تا درب شیشه را راحت تر باز کنید.

2. تخته های برش

آیا تخته برش چوبی دارید که دیگر چندان جذاب بنظر نمی رسد؟ اگر مدتی از آن استفاده می کنید، حتما شیارهای ناشی از چاقو در چوب نمایان شده است؛ مواد غذایی می توانند در این شیارها باقی بمانند که هم باعث تغییر رنگ چوب می شود و هم آلودگی تخته؛ پس بهتر است تخته برش خود را کمی سنباده بزنید و از روغن معدنی غیر سمی برای چرب کردن مجدد آن استفاده کنید.

3. چدن

اگر یک تابه چدنی دارید که شروع به زنگ زدن کرده است، از کمی کاغذ سنباده استفاده کنید، همچنین می توانید بااستفاده از سنباده ناهمواری های سطح قابلمه یا تابه را هم برطرف کنید.

4. کفش

کفش های مجلسی اغلب دارای پاشنه و کف صاف هستند که هنگام راه رفتن به راحتی ممکن است لیز بخورید؛ پس کف کفش خود را کمی سنباده بزنید تا بدین ترتیب احتمال لغزش و زمین خوردن شما کمتر شود.

5. پرز و کرک

پرز و کرک ها را با کشیدن سنباده از پلیور خود جدا کنید. مطمئن شوید که فقط در یک جهت این کار را می کنید. کاغذ کرک را از بین می برد و ژاکت شما دوباره زیبا به نظر می رسد!

6. جیر

اگر چند لکه کوچک روی کفش ، کت یا کیف جیر خود دارید ، می توانید آنها را با یک تکه کاغذ سنباده ازبین ببرید. جیر دارای بافت خشنی است که با کشیدن سمباده ممکن است بتوانید لکه ها را بدون آسیب رساندن به پارچه از بین ببرید.

7. قیچی

اگر قیچی شما کند شده یا به آن چسب چسبیده است، می توانید با کاغذ سنباده آن را برطرف کنید و دوباره قیچی تیز بدون بقایای چسب داشته باشید.

8. مداد

آیا مداد تراش خود را گم کرده اید اما نیاز به تراشیدن مداد خود دارید؟ یک تکه کاغذ سنباده را دور نوک مداد خود بپیچید و آن را بچرخانید (در یک جهت حرکت کنید) تا یک نوک زیبا و تیز ایجاد کنید.

9.دوغاب

آیا اتصالات دوغاب حمام یا آشپزخانه شما آنقدر کثیف شده اند که نظافت آنها غیرممکن به نظر می رسد؟ یک تکه کاغذ سنباده را از وسط تا کنید و از لبه آن برای ساییدن دوغاب استفاده کنید؛ اما مراقب باشید، زیرا نمی خواهید کاشی ها را خراش دهید.

10. بذر

قبل از اینکه بذرها را در زمین بکارید، مقداری آن را سنباده بکشید و به مادر طبیعت کمی کمک کنید. به این ترتیب، لایه بیرونی دانه ها حذف شده و این بدان معنی است که جذب آب برای دانه راحت تر خواهد بود درنتیجه سریعتر جوانه می زند!

11. گلدان

گلدان های گل را در باغ خود روی یک تکه کاغذ سنباده قرار دهید. جانورها چون نمی خواهند کاغذ را لمس کنند نمیتوانند به داخل گلدان بروند و به گل های شما آسیب برسانند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد