اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

مراجعه بیماران کرونایی تهران ۳.۲ درصد کاهش یافت

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران با بیان اینکه الگوی کرونایی تهران به صورت سینوسی در حال فراز و فرود است، گفت: خوشبختانه میزان مراجعه سرپایی به بیمارستان ها نسبت به هفته قبل سه و ۲ دهم درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش سایت طلا ، علیرضا زالی روز یکشنبه در آیین راه اندازی مرکز ۵۰ تخت خوابی درمان سرپایی و بستری موقت بیماران کرونایی در بیمارستان روانپزشکی رازی شهرری، اظهار داشت: اولین شاخصی که می تواند در تغییرات الگویی موثر باشد همین شاخص کاهش مراجعین سرپایی به مراکز درمانی است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون شاهد کاهش مراجعین در بخش بهداشت و با شیب ملایم تری شاهد کاهش مراجعه در حوزه درمان هستیم، عنوان کرد: این روند کاهشی مراجعه و بستری هم اکنون نمی تواند موجب کاهش آمار مرگ و میرها شود چرا که میان شاخص مراجعه به مراکز درمانی و کاهش مرگ و میر یک فاصله ۱۲ تا ۱۴ روزه وجود دارد.

زالی اضافه کرد: شاخص فاصله میان بستری و مرگ و میر در پیک های قبلی کرونا در تهران در حدود ۱۴ روز بود، هم اکنون نیز شاهد همین روند هستیم کاهش مراجعه حضور و بستری در تهران هنوز موجب کاهش مرگ و میر نمی شود.

وی یادآور شد: اثر کاهش مراجعه حضوری به مراکز درمانی در حدود ۲ تا سه هفته دیگر بر روی آمار کاهش مرگ و میرهای اثر خواهد گذاشت.

میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در تهران به ۶۵ درصد رسیده است

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران در ادامه با بیان اینکه معدل رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کشور نسبت به هفته های قبل افزایش پیدا کرده است، گفت: آخرین عددی که از میانگین رعایت شیوه نامه های بهداشتی تهران استخراج شده است عدد ۶۵ می باشد که نسبت به عدد ۴۸ هفته گذشته بهتر است.

زالی تاکید کرد: میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم باید به همین صورت درصد افزایشی داشته باشد تا شاهد کاهش مراجعه حضور و در نهایت مرگ و میر کرونایی باشیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه در پنج خیر گذشته تهران هر زمان که آمار مراجعه به مراکز درمانی کاهش پیدا می کرد به دنبال آن رعایت شیوه نامه های بهداشتی نیز از سوی مردم روند کاهش به خود می گرفت، افزود: این آمار متاسفانه در خیز پنجم به اوج خود رسید که باید مردم رعایت بیشتری از خود نشان دهند.

زالی ادامه داد: هم اکنون با همکاری مردم شاهد افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم که این روند باید ادامه دار باشد.

مرکز درمان سرپایی و بستری موقت بیماران کرونایی در بیمارستان روانپزشکی رازی امین‌آباد در شهرستان ری با حضور دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران و رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی روز یکشنبه به بهره‌برداری رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد