اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

15 علامت نه چندان واضح سکته مغزی که همه باید بدانند! (قسمت دوم)

ادامه 15 علامت سکته مغزی که با دانستن بموقع آن، می توان درمان را موثرتر کرد.

در این مقاله به ادامه علائم نامشخص سکته مغزی می پردازیم.

7.سردردهای شدید ناگهانی

فردی که ناگهان دچار سردردهای شدید یا میگرن می شود ممکن است در معرض سکته مغزی قرار گیرد. سکته مغزی زمانی اتفاق می افتد که عروق خونی در مغز مسدود شده و اکسیژن به مغز نرسد. برخی از بیماران ممکن است حتی در دوران بهبودی خود دچار سردردهای متناوب یا میگرن شوند.

8.مشکل در درک دیگران

بیماران پس از سکته مغزی با چالش های شناختی روبرو می شوند. این بدان معناست که آنها در انجام وظایفی که قبلاً به آسانی انجام میدادند،به مشکل می خورند. حتی درک کسی که با آنها صحبت می کند می تواند یک چالش مهم باشد زیرا سکته مغزی بر توانایی توجه و تمرکز تأثیر می گذارد.

9. سفتی ماهیچه ها

گرفتگی عضلات نیز از علائم بیماری سکته مغزی است. افراد پس از سکته مغزی باید در مرحله بهبودی خود چندین چالش سخت را پشت سر بگذارند. بعد از سکته مغزی ، بیماران با درد در مفاصل مواجه می شوند که حرکت را بسیار دردناک می کند.

10.حرکات کنترل نشده چشم

یکی دیگر از چالش های کسانیکه سکته مغزی می کنند کنترل حرکات و موقعیت چشم است. این اتفاق ناشی از اختلال در قسمت هایی از مغز و اعصاب کنترل کننده چشم است. این حرکات کنترل نشده شامل پلک زدن غیر ارادی ، چشمک زدن است.

11. مشکل در بلع

فرد بلافاصله پس از سکته مغزی در بلع غذا و نوشیدنی ها، دچار مشکل می شوند؛ شرایطی که به آن دیسفاژی گفته می شود. خوشبختانه این وضعیت با گذشت زمان بهبود می یابد. دلیل این اتفاق فشردگی اعصاب کنترل کننده ماهیچه های صورت و مری است.

12. تاری دید

تاری دید و سایر شرایط مربوط به بینایی هنگامی رخ می دهد که سکته مغزی در نیمکره راست مغز رخ می دهد. مسیرهای بینایی دچار اختلال شده و وضوح در بینایی از بین می رود. سایر اختلالات مربوط به بینایی مرتبط با سکته مغزی ، دوبینی ، دید تونلی و حتی نابینایی است.

13. سکسکه

سکسکه می تواند یکی از علائم سکته مغزی باشد. این اتفاق زمانی می افتد که سکته مغزی مرکز تنفس مغز را مختل می کند.فرد هنگام سکسکه ممکن است متوجه درد و بی حسی در قفسه سینه شود.

14. تب

یکی دیگر از علائمی که در طیف گسترده ای رایج است. در موارد سکته مغزی شدید ، نکروز بافت می تواند دمای بدن را به شدت افزایش دهد. تب و سایر عفونت ها معمولاً طی چند هفته اول پس از سکته مغزی توسط افراد تشخیص داده می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد