اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چگونه با یک فرد درونگرا رفتار کنیم و او را بیشتر بشناسیم؟

اگر فردی درونگرا هستید، اما مطمئن نیستید این واژه چه معنایی دارد و یا باید با افراد درونگرا چه رفتاری داشته باشید این مطلب را بخوانید.

چگونه با یک فرد درونگرا رفتار کنیم و او را بیشتر بشناسیم؟

اگر فردی درونگرا هستید، اما مطمئن نیستید این واژه چه معنایی دارد و یا باید با افراد درونگرا چه رفتاری داشته باشید این مطلب را بخوانید.

همانطور که گفتیم اکر شما نیز یک فرد درونگرا هستید و یا زمان‌تان را با افرادی می‌گذرانید که ویژگی‌های درونگرایانه از خود بروز می‌دهند، بهتر است به درک عمیق‌تری از ویژگی‌های این نوع رفتار برسید و نحوه رفتار با افراد درونگرا را یاد بگیرید.

1. بفهمید که درونگرایی شامل چه چیزهایی است

افرادی با شخصیت درونگرا معمولا ساکت و متفکرند و به‌سادگی در محیط‌هایی با انرژی بالا خسته می‌شوند. معمولا دیگران این افراد را اندیشمند می‌دانند و معتقدند چنین افرادی از تنهابودن رضایت دارند.

فکر

2. ببینید که فرد وقتی استرس دارد یا خسته است، چطور تجدید قوا می‌کند. این یک شاخص کلیدی در تفاوت بین درونگرایان و برونگرایان است.

افراد برونگرا معمولا با تعامل با دیگران، اجتماعی‌بودن و شرکت در گردهمایی‌های اجتماعی، رویدادها و… تجدید قوا می‌کنند. به‌عبارت‌دیگر، فضای اجتماعی به فرد برونگرا انرژی می‌دهد.

افراد درونگرا معمولا با جداشدن از موقعیت‌های اجتماعی و افراد دیگر، نشستن در تنهایی یا شاید صحبت‌کردن فقط با فردی که به او اعتماد دارند، انرژی خود را بازیابی می‌کنند.

درونگرایی

دلیل چنین برخوردی این است که تحریک اضافِی ناشی از سپری‌کردن زمان در کنار مردم، سروصدا و رفت‌وآمد دائمی، انرژی فرد درونگرا را تخلیه می‌کند. بدون امکان برای گوشه‌ گرفتن، یک درونگرا خیلی زود مضطرب، ناراحت، کج‌خلق و حتی بیمار می‌شود.

3. آگاه باشید که برخی محیط‌ها ممکن است افراد درونگرا را با خطر تحریک بیش‌ازحد مواجه کنند. درونگرایان معمولا نسبت‌به محرک بیرونی مثل صدا، نور و فعالیت بسیار حساس هستند.

درحالیکه شاید برونگراها کارکردن در حین گوش‌دادن به رادیو را بسیار راحت ببینند، درونگراها شاید رادیو را باعث حواس‌پرتی و مانع سکوتی بدانند که می‌توانند در آن به‌شکل مؤثر کار کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد