اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خوابیدن به این شکل باعث می شود افسرده شوید

خواب بخش بسیار مهمی از زندگی شبانه روزی همه ماست و می تواند تاثیرات جسمی و روحی بسیاری برای ما داشته باشد از این رو از اهمیت بالایی برخوردار است.

خوابیدن به این شکل باعث می شود افسرده شوید

خواب بخش بسیار مهمی از زندگی شبانه روزی همه ماست و می تواند تاثیرات جسمی و روحی بسیاری برای ما داشته باشد از این رو از اهمیت بالایی برخوردار است.

یکی از مشکلات خواب که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند آپنه خواب می باشد. اگر بعد از خواب شبانه احساس آرامش نمی کنید ممکن است دچار آپنه خواب باشید.

آپنه خواب مشکلی است که در هنگام خواب هوا نمی تواند به خوبی به ریه ها جریان پیدا کند و شما را دچار مشکل می کند. وضعیت و شکل خوابیدن شما در این اختلال نقش بسیار مهمی داشته و می تواند آن را بهتر یا بدتر کند.

خستگی، افسردگی و بی خوابی می توانند پیامدهای ثانویه آپنه خواب باشند. این بیماری باعث می شود تا شما نتوانید به خوبی، بخوابید و در نتیجه احساس خستگی شدیدی را در روز بعد تجربه خواهید کرد.

خواب

علاوه بر این آپنه خواب می تواند به شکل گسترده ای باعث بیخوابی شود. محققان نشان دادند افرادی که دچار آپنه خواب هستند، در طول روز خواب آلودند و شب ها در صورت بیدار شدن به سختی دوباره می توانند بخوابند.

همانطور که پیش تر اشاره شد آپنه خواب در افسردگی نقش بسیار مؤثری دارد. افراد مبتلا به این بیماری دچار مشکلاتی درباره سلامت روانی و اجتماعی خود شده و عملکرد روزانه شان کاهش می یابد. علاوه بر این خواب نامناسب و بی خوابی باعث تمرکز ضعیف، مشکلات خلقی و اضطراب می شود.

علاوه بر تمام مشکلات روانی اشاره شده، آپنه خواب می تواند باعث مشکلات قلبی شود. کاهش سطح اکسیژن به دلیل کمبود هوا در ریه ها، باعث افزایش فشار خون و تاثیر منفی بر روی سیستم قلبی عروقی می شود.

متخصصان و پزشکان توصیه می کنند که برای رفع آپنه خفیف خواب بهتر است به پلو یا شکم خود بخوابید تا تنفس خوبی داشته باشید. در شرایط حاد لازم است حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد