اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روند قیمت طلا همچنان صعودی است

طی هفته گذشته قیمت طلا با وجود اینکه رشد چندانی از خود نشان نداد اما یک روند مثبت را تجربه کرد و در یک شیب ملایم صعودی قرار داشت که همچنان نیز ادامه دارد.

روند قیمت طلا همچنان صعودی است

طی هفته گذشته قیمت طلا با وجود اینکه رشد چندانی از خود نشان نداد اما یک روند مثبت را تجربه کرد و در یک شیب ملایم صعودی قرار داشت که همچنان نیز ادامه دارد.

هم اکنون قیمت هر اونس طلای جهانی 1785 دلار است که نسبت رشد 5 دلاری را در روز جمعه نشان می دهد. با این حال قیمت نقره نزولی بوده و با 0.01 دلار کاهش به 23.23 دلار رسیده است.

می توان گفت در طول هفته گذشته به شکل متداومی، تقاضا برای فلز امن در بازار وجود داشته و قیمت طلا را افزایش داده است اما از طرف دیگر افزایش ارزش شاخص دلار و تضعیف قیمت نفت مانع صعود شدید تر طلا شده است.

بازار های سهام در حال تجربه شرایط بسیار بدی هستند. در هفته گذشته ارزش شاخص بازار های سهام به میزان قابل توجهی کاهش یافته و بد ترین هفته از ماه ژوئن را رقم زد که باعث رشد قیمت طلا شد.

مهم ترین واقعه اقتصادی که می تواند بر روی قیمت طلا و بازار های سهام تاثیر بگذارد سمپوزیوم سالانه فدرال رزرو است که در هفته آینده برگذار خواهد شد و تصویر شفاف تری از آینده سیاست های اقتصادی این بانک خواهد داد.

سرمایه گذاران و کارشناسان به دنبال این هستند که بدانند آیا فدرال رزرو سیاست های مالی خود را از پاییز همین امسال تغییر خواهد داد و یا به دلیل افزایش موارد ویروس کرونا همچنان به سیاست های فعلی خود ادامه می دهد؟

در دیگر بازار ها، همانطور که اشاره کردیم شاخص دلار آمریکا در حال رشد بوده و قیمت نفت خام نایمکس به 63.25 دلار رسیده است که پایین ترین قیمت دو ماه و نیم اخیر آن است. بازده 10 ساله خزانه داری آمریکا نیز در عدد 1.232 قرار دارد.

از تظر فنی طلا در کوتاه مدت صعودی بوده و در این مسیر ابتدا لازم است مقاومت 1795 دلاری را به دست آورده تا بتواند به سطح 1800 دلار برسد. عبور از مقاومت 1800 دلاری می تواند روند صعودی طلا را تقویت کند.

از طرف دیگر در شرایط نزولی اولین سطح پشتیبانی طلا، 1769 دلار بوده که سقوط بیشتر می تواند قیمت آن را به عدد 1760 دلار برساند. افت بیشتر قیمت طلا، حمایت اصلی در عدد 1700 دلار را فعال خواهد کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد