اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

10 مورد روزانه و معمول که می تواند باعث پیر شدن پوست شما شود

این 10 مورد روزانه می تواند پیری پوست شما را تسریع کند

این 10 مورد روزانه می تواند پیری پوست شما را تسریع کند

البته که همه ما می خواهیم تاآنجا که بتوانیم از چین و چروک و پیری پوست خود جلوگیری کنیم. ژنتیک، مدل پوست و گرانش بیشترین تأثیر را بر روی پوست شما دارند، اما آیا می دانستید بسیاری از موارد رایج و روزانه وجود دارد که آنها نیز بر روند پیری پوست تأثیر می گذارد؟

به این ده مورد توجه داشته باشید، شاید بتوانید روند پیری پوست خود را به حداقل برسانید.

1.اخم کردن

انقباض سلول های پوست باعث کشیدگی کلاژن می شود و این درست است که کلاژن در پوست وقتی کشیده می شود، کاهش می یابد؛ پس اخم کردن علاوه بر زشت کردن چهره شما باعث ایجاد چین و چروک می شود، بنابراین بهتر است کمتر سلول های پیشانی خود را منقبض کنید.

2. استرس

استرس یکی از بزرگترین عواملی است که می تواند باعث شود ده سال پیرتر به نظر برسیم. کورتیزول هورمون استرس است و می تواند بر کلاژن پوست شما تأثیر بگذارد و به نوبه خود باعث می شود که روند بهبودی پوست شما کمتر کارآمد باشد. خندیدن زیاد سطح استرس شما را کاهش می دهد ، بنابراین انتخاب با شماست!

3. خورشید

وقتی می گوییم خورشید واقعاً می تواند روی پوست شما تأثیر بگذارد ، احتمالاً چیز جدیدی به شما نمی گوییم. با این حال ، آیا می دانید که این امر حتی زمانی که در سایه می مانید صادق است؟ اشعه های خورشید به پوست شما آسیب می رسانند و از اساسی ترین عوامل پیری پوست هستند؛ به همین دلیل شما باید هر روز از پوست خود با کرم ضد آفتاب محافظت کنید.

4. غذا

ظاهراً با خوردن می توانیم پوست خود را سالم نگه داریم. این چیزی است که تحقیقات انجام شده توسط مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان داده است. محصولات غذایی که برای محافظت در برابر آفتاب (و در نتیجه برای پوست شما) مفید هستند عبارتند از گوجه فرنگی ، هندوانه ، هویج ، پرتقال و ماهی تن.

5. قندها

اگر می خواهید پیری پوست خود را کند کنید بهتر است از محصولات غذایی حاوی مقدار بالای قند اجتناب کنید. این امر به این دلیل است که قندها خود را به کلاژن متصل می کنند که تأثیر مثبتی روی پوست شما ندارد. پوست با نشان دادن خطوط ریز به این واکنش نشان می دهد. بهتر است تا آنجا که ممکن است از غذاهای دارای شاخص گلیسمی بالا اجتناب شود. "شاخص گلیسمی بالا" به چه معناست؟ غذاهایی که دارای شاخص گلیسمی بالا هستند حاوی قندهایی هستند که به سرعت توسط بدن جذب و پردازش می شوند. غذاهای دارای قند پایین روند آهسته تری دارند. غذای دارای شاخص گلیسمی بالا می تواند سطح انسولین شما را نیز افزایش دهد ، که می تواند باعث التهاب شود.

6. چربی ها

چربی های خوب برای سلامت پوست مهم هستند. اگر به اندازه کافی چربی خوب نخورید ، پوست شما زودتر شروع به پیر شدن می کند.

7. حرارت

چین و چروک می تواند در اثر گرم شدن پوست نیز ایجاد شود. البته شما در تابستان نیازی به گرمایش ندارید، اما در زمستان اکثر مردم شوفاژ وبخاری خود را روشن و زیاد می کنند که اصلاً برای پوست شما خوب نیست چراکه حرارت دارای خاصیت آبگیری دارد، به این معنی که خطوط ریز سریعتر قابل مشاهده خواهند بود.

8. کم خوابی

در طول شب، پوست ما فرصت برای ترمیم دارد. هرچه استراحت شبانه شما کوتاهتر باشد، زمان پوست شما برای ترمیم کمتر است. نتیجه؟ زودتر دچار چین و چروک می شوید بنابراین، اگر پوست خوبی می خواهید مطمئن شوید که به اندازه کافی می خوابید!

پیری زودرس

9. دود و آلودگی

تحقیقات آلمانی نشان داده است که دوده و آلودگی ها با افزایش 20 درصدی لکه های رنگدانه در پیشانی و گونه ها ارتباط دارد. شما واقعاً نمی توانید از دود و آلودگی اجتناب کنید، اما می توانید با خوردن مقدار زیادی آنتی اکسیدان از پوست خود محافظت کنید مانند کواد غذایی همچون گوجه فرنگی، همچنین می توانید از کرم های روز حاوی آنتی اکسیدان نیز استفاده کنید.

10. الکل

الکل می تواند روند پیری پوست شما را تسریع کند. الکل آب بدن شما را کم می کند و می تواند باعث ایجاد چین و چروک شود. علاوه بر آن، الکل همچنین موجب تجزیه کلاژن در پوست شما می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد