اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کارشناسان در انتظار سقوط بیشتر قیمت طلا

طلا در روز جمعه هفته گذشته شاهد یک سقوط بسیار شدید بود و باعث شد تا بسیاری از کارشناسان دورنمای نزولی نسبت به قیمت این فلز گرانبها در نظر بگیرند.

کارشناسان در انتظار سقوط بیشتر قیمت طلا

طلا در روز جمعه هفته گذشته شاهد یک سقوط بسیار شدید بود و باعث شد تا بسیاری از کارشناسان دورنمای نزولی نسبت به قیمت این فلز گرانبها در نظر بگیرند.

پس از انتشار گزارش مشاغل ایالات متحده در روز جمعه طلا یک سقوط 50 دلاری از خود نشان داده و بسیاری از کارشناسان انتظار دارند که طلا نطدیک به صد دلار دیگر از قیمت خود را از دست بدهد.

دنیل پاویلونیس کارشناس مطرح بازار ابراز داشت که تعداد بالای شغل های ایجاد شده در ایالات متحده امریکا باعث رشد هرچه بیشتر ارزش شاخص دلار شده و همچنین نرخ ها را افزایش می دهد که برای طلا بسیار نزولی است.

پاویلونیس در ادامه گفت که در حال حاضر به نظر می رسد که دوران طلا به پایان خود نزدیک شده است چرا که گزارش اشتغال محکم می تواند به معنای افزایش نرخ بهره و تغییر سیاست های فدرال رزرو باشد.

از نظر این کارشناس بازار رسیدن شاخص دلار به رقم 95 می تواند برای طلا به معنای بازگشت به قیمت 1673 دلار باشد و این بدان معنی است که روند نزولی طلا ادامه خواهد یافت.

کوین گریدی دیگر کارشناس بازار اظهار داشت که سطح 1754 دلار یک سطح بسیار کلیدی بوده و طلا از این نقطه می تواند دوباره شروع به افزایش قیمت کند.

اما با این حال طلا به خوبی معامله نشده و از این جهت می توان گفت توان چندانی برای صعود دوباره ندارد. طلا پیش از این شرایط خوبی برای بازگشت به 200 دلار داشت اما هم اکنون دیگر بدین شکل نیست.

بارت ملک تحلیلگر بازار در سخنان خود گفت که طلا در حال حاضر شرایطی نزولی دارد اما این بدان معنا نیست که قرار است قیمت طلا به زیر 1730 دلار برسد.

ملک همچنان معتقد است که طلا می توان یک جهش دوباره داشته باشد چرا که نوع دلتا ویروس کرونا به سرعت در حال گسترش بوده و خطر بزرگی برای بهبود اقتصاد جهانی شناخته می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد