اونس طلا2302.52
مظنه14,706,000
18 گرم3,394,800
ارزش سکه33,132,618
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم24,100,000
ربع15,300,000
گزارش آگهی

اتریوم چیست؟ و نحوه خرید اتریوم

اتریوم یک پلتفرم بلاکچینی با رمزارز اختصاصی خود موسوم به اتر (ETH) است که از زبان برنامه‌نویسی خود به نام سالیدیتی بهره می‌برد.

اتریوم چیست؟

اتریوم یک پلتفرم بلاکچینی با رمزارز اختصاصی خود موسوم به اتر (ETH) است که از زبان برنامه‌نویسی خود به نام سالیدیتی بهره می‌برد.

اتریوم به عنوان یک شبکه بلاکچین، یک دفتر توزیع عمومی غیرمتمرکز برای تأیید و ثبت تراکنش‌هاست. کاربران این شبکه می‌توانند اپلیکیشن‌های کاربردی را در این پلتفرم ایجاد، منتشر، درآمدزایی و استفاده کرده و از اتر به عنوان گزینه پرداخت استفاده کنند.

رمزارز اتر از نظر ارزش بازار پس از بیت ‌کوین قرار دارد.

مفهوم اتریوم

اتریوم برای ایجاد توسعه و انتشار قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApp) ایجاد شده و می‌تواند بدون خطرات خرابی، تقلب یا دخالت شخص ثالث مورد استفاده قرار گیرد.

اتریوم خود را «بلاکچین قابل برنامه ریزی جهان» توصیف می‌کند که این وجه تمایز آن با بیت‌کوین است. اتریوم به عنوان یک شبکه قابل برنامه ‌ریزی، توسط رمزارز بومی خود با خدمات مالی، بازی‌ها و اپلیکیشن‌های بستر خود تعامل دارد و از کلاهبرداری، سرقت یا سانسور در امان است.

بنیانگذاران اتریوم

اتریوم در جولای 2015 توسط گروه کوچکی از علاقه‌مندان به بلاکچین راه‌اندازی شد. آنها شامل جو لوبین (Joe Lubin)، بنیانگذار ConsenSys و توسعه‌دهنده اپلیکیشن‌های بلاکچینی بودند. یکی دیگر از بنیانگذاران این شبکه، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) است که اکنون به عنوان مدیرعامل اتریوم و چهره شناخته شده این صنعت فعالیت می‌کند. گاهی اوقات از بوترین به عنوان جوانترین میلیاردر رمزارزها در جهان یاد می شود. (او در سال 1994 متولد شد.)

ارز دیجیتال اتر برای استفاده در شبکه اتریوم طراحی شده است. با این حال در حال حاضر اتر مانند بیت‌کوین، یک روش پرداخت پذیرفته شده توسط برخی فروشگاه‌ها و ارایه‌دهندگان خدمات است. Overstock ، Shopify و CheapAir از جمله سایت‌های آنلاین هستند که اتر را به عنوان پرداخت می‌پذیرند.

رقبای اتریوم

بر اساس گزارش Gartner Research، رقبای اصلی اتریوم برای مشاغل سرمایه‌گذاری در بستر بلاکچین، شامل بیت‌کوین، ریپل،IBM ، آیوتا (IOTA)، مایکروسافت،Blockstream ، جی پی مورگان (JP Morgan) و NEO.4 هستند.

پروژه‌های مبتنی بر اتریوم

اتریوم ادعا می کند که این پلتفرم می‌تواند برای «کدگذاری، تمرکززدایی، ایمن سازی، معامله و تقریباً همه چیز» استفاده شود.

مایکروسافت با مشارکت با ConsenSys در تلاش است تا بلاکچین اتریوم را در سرویس ابری خود ارائه دهد.

در سال 2020 ، Micro Devices (AMD) و ConsenSys یک سرمایه‌گذاری مشترک برای ایجاد شبکه‌ای از مراکز داده ایجاد شده بر بستر اتریوم را انجام دادند.

تکامل مستمر اتریوم

بنیانگذاران اتریوم از جمله اولین افرادی بودند که فناوری بلاکچین را برای استفاده‌هایی فراتر از معاملات رمزارزی در نظر گرفتند. اتر در درجه اول به عنوان ابزار پرداخت درون برنامه‌ای برای اپلیکیشن‌های ساخته شده بر بستر اتریوم ایجاد شده است.

آسیب ناپذیری این شبکه در برابر هکرها، امکان ذخیره اطلاعات خصوصی (از پرونده‌های مراقبت های بهداشتی گرفته تا سیستم‌های رای گیری) را در این شبکه فراهم کرده است. اتکا این شبکه به اتر، فرصتی را برای برنامه‌نویسان ایجاد کرده تا بازی‌ها و اپلیکیشن‌های تجاری خود را در این شبکه ایجاد و به بازار عرضه نمایند.

هاردفورک

هرچند یک بلاکچین ممکن است در برابر حملات هکرها آسیب‌ناپذیر باشد، اما این به معنا به عدم انجام آن نیست. در سال 2016، یک بازیگر مخرب بیش از 50 میلیون دلار اتر را که برای پروژه‌ای به نام The DAO جمع آوری شده بود، به سرقت برد. یک توسعه دهنده شخص ثالث متهم به این حمله شد.

جامعه اتریوم با ایجاد هارد فورک، باطل ساختن بلاکچین موجود و ایجاد بلاکچین دوم اتریوم، تصمیم گرفت به این حمله واکنش دهد. نسخه دیگر این شبکه با نام اتریوم کلاسیک شناخته می‌شود.

اتریوم 2

اتریوم دومین رمزارز بزرگ بازار پس از بیت‌کوین است که بر خلاف بیت‌کوین، هیچ محدودیتی در عرضه ندارد.

در حال حاضر اتریوم مشغول بروزرسانی بزرگ خود موسوم به اتریوم2 است که به منظور رفع ادحام و کندی شبکه خود راه‌اندازی می‌شود.

انتقادات از اتریوم

اتریوم با همان انتقاداتی روبروست که تقریبا همه پلتفرم‌های رمزارزی با آن روبرو هستند:

قیمت تمام رمزارزها، از جمله اتر، از عملکرد قیمتی بیت‌کوین تبعیت می‌کنند. این امر سال‌ها مشهود بوده و در حال حاضر در کانون توجهات قرار گرفته است. به عنوان مثال در سال 2017، ارزش بیت‌کوین از 900 به 20000 دلار افزایش یافت. در آوریل 2021، بیت‌کوین به بالاترین سطح خود در حدود 63 هزار دلار رسید و در ژوئیه 2021 به حدود 30 هزار دلار ریزش کرد.
هر یک از این شبکه‌ها مقدار زیادی انرژی مصرف می‌کنند. به ویژه ماینرهای رمزارزی، مقدار زیادی از قدرت محاسباتی خود را به فرایند تأیید تراکنش‌ها اختصاص می‌دهند. یکی از دلایل چین برای مقابله با رمزارزها، توقف مصرف سوخت‌های فسیلی ناشی از فارم‌های استخراج رمزارزها بوده است.

اتریوم نیز به دلیل کارمزدهای بالای خود با انتقاداتی روبرو شده که امیدوار است این مساله را با معرفی اتریوم2 رفع کند.

معامله اتر

سرمایه‌گذاران برای خرید و فروش اتر از چندین پلتفرم معاملاتی استفاده می‌کنند. گزینه‌های فعلی شاملCoinbase ، Kraken،Bitstamp ،Gemini ، Binance و Bitfinex هستند. همچنین سرمایه‌گذاری در اپلیکیشن‌هایی مانند Robinhood و Gemini امکان معامله این رمزارز را فراهم می‌کند.

همانطور که قبلاً ذکر شد، قیمت ارزهای دیجیتال بسیار بی‌ثبات است و افرادی که آنها را معامله می‌کنند سعی دارند از این نوسانات سود ببرند.

آیا اتریوم از بیت‌کوین بهتر است؟

بلاکچین اتریوم برخلاف بیت‌کوین، برای پشتیبانی از یک رمزارز ایجاد نشده است. اتر برای استفاده در اپلیکیشن‌های ساخته شده در بستر اتریوم ایجاد شده است.

به عبارت دیگر، اتریوم جاه طلبی‌های گسترده‌تری دارد و می خواهد به بستری برای انواع اپلیکیشن‌های کاربردی بدل شود.

اتریوم چگونه سود می‌دهد؟

کاربران برای استفاده از dappها در بستر اتریوم، کارمزد پرداخت می‌کنند. این کارمزدها «گس» نامیده می‌شوند و بسته به میزان قدرت محاسباتی استفاده شده متفاوت هستند.

طبق گزارش Ethereum Gas، هزینه متوسط گس در اوایل سال 2021 برای هر تراکنش بالای 10 دلار بود.

استخراج یک اتریوم چقدر زمان می‌برد؟

مدت زمان لازم برای استخراج اتریوم و دریافت پاداش بستگی به هش‌ریت، مصرف برق، هزینه برق و هرگونه هزینه پرداختی به استخر و یا خدمات هاستینگ مربوط به استخراج دارد. این عوامل علاوه بر افزایش سختی استخراج و عملکرد کلی قیمت بازار رمزارز ها، مستقیماً بر سودآوری تأثیر می‌گذارد. با استفاده از محاسبات پیش فرض ماشین‌حساب استخراج اتریوم، تخمین زده می‌شود که استخراج هر اتر، به طور متوسط 52 روز طول بکشد.

اتریوم از کجا بخریم؟

شاید برای شما هم این سوال به وجود آمده باشد کهع از کجا می توانید اتریوم خریداری کنید و بهترین سایت برای خرید اتریوم چه وب سایتی می باشد. یکی از وب سایت هایی که می توانید برای خرید اتریوم به آن مراجعه کنید و رمزارز اتریوم را خریداری کنید، صرافی ارز دیجیتال اوکی اکسچنج می باشد.

علاوه بر اتریوم چه رمزارز های دیگری می توان خریداری کرد؟

زمانی که شما قصد خرید ارز دیجیتال از وب سایت اوکی اکسچنج را داشته باشید، متوجه خواهید شد که این وب سایت، بیش از 400 رمزارز پشتیبانی می کند و می توانید به راحتی، هر رمزارزی که در لیست باشد را خریداری کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد