اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا در معرض سقوط بیشتر، فلز زرد تا کجا افت خواهد کرد؟

در روز گذشته قیمت طلا شاهد یک افت بسیار شدید بوده و قیمت ان به پایین ترین سطح چند ماهه خود سقوط کرد.

قیمت طلا در معرض سقوط بیشتر، فلز زرد تا کجا افت خواهد کرد؟

در روز گذشته قیمت طلا شاهد یک افت بسیار شدید بوده و قیمت ان به پایین ترین سطح چند ماهه خود سقوط کرد.

دیروز، جمعه، داده های مربوط به بخش اشتغال و حقوق و دستمزد غیر کشاورزی منتشر شد که نشان دهنده افزایش اشتغال و حقوق ایالات متحده در ماه گذشته بود و در نتیجه ان قیمت طلا کاهش قابل توجهی پیدا کرد.

اقتصاددانان پیش بینی کرده بودند که در ماه گذشته بیش از 800 هزار شغل ایجاد شود اما داده ها در روز گذشته نشان داده که 930 هزار شغل جدید در ماه گذشته ایجاد شده است که یک رشد قابل توجه به شمار می رود.

علاوه بر افت شدید طلا بر اثر داده های منتشر شده، افزایش ارزش دلار و همچنین بازده خزانه داری ایالات متحده باعث شدند تا تقاضا برای طلا و دیگر فلزات گرانبها به طور کلی کاهش یابد.

قیمت طلا در روز با افت بیش از 40 دلار به عدد 1762 دلار رسید و نقره نیز با 0.76 دلار کاهش به 24.38 دلار رسید که بیشترین افت روزانه این فلزات طی هفته های اخیر به شمار می رود.

داده های روز جمعه را می توان یک دلیل محکم برای بهبود اقتصاد ایالات متحده دانست که از نظر کارشناسان باعث افزایش ارزش دلار و در کنار آن کاهش قابل توجه قیمت طلا خواهد شد.

افت اخیر قیمت طلا باعث می شود تا بسیاری از کارشناسان درباره پیش بینی های خود نسبت به آینده قیمت طلا تجدید نظر کنند چرا که اگر گزارش مشاغل ماه آینده نیز مانند این ماه قوی باشد فدرال رزرو بسیار زودتر از جدول زمانی از پیش اعلام شده شروع به تغییر سیاست های خود خواهد کرد.

با این حال باید توجه داشت که اگر فدرال رزرو بسیار زودتر و به شکلی سریع نرخ بهره را افزایش دهد باعث افت بازار سهام خواهد شد که به نوعی تقاضا برای بازار فلزات گرانبها را افزایش می دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد