اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

فروغی: بعد از المپیک توکیو ورق برای تپانچه ایران برگشت

دارنده اولین مدال طلای تیراندازی در المپیک توکیو گفت: پیش از جام جهانی هند تپانچه ایران جایگاهی در سطح جهان نداشت اما پس از این ورق برای رشته تپانچه برگشت و ایران اکنون یکی از کشورهای توانمند در این رشته است.

به گزارش سایت طلا،جواد فروغی در نشست خبری فدراسیون تیراندازی در کسب مدال طلای المپیک در رشته تپانچه اظهار داشت: از اینکه درخشش تیم تیراندازی ایران باعث شادی مردم ایران شد بسیار خوشحالم و امیدوارم از این پس از اختلاف ما با جهان در این رشته کم و کمتر شود و ایران بتواند کشورهای نخست طبق آنچه در جهان قرار گیرد.

وی ادامه داد: تا قبل از این حریفان روی ایران حساب باز نمی‌کردند، اما بعد از طلای جام جهانی هند و کرواسی و قهرمانی جهان، و در نهایت بازی های المپیک توکیو شرایط و جایگاه تپانچه ایران در نظر رقبا تغییر کرد و اکنون بیشتر دیده می‌شود.

قهرمان المپیک گفت: بهترین جایگاه تیراندازی ما در المپیک مقام ششمی بود و ما انتظار داشتیم که مقامی بهتر از این را کسب کنیم. قبل از رسیدن به فینال المپیک به مربیم محس‌نصر گفتم همین حضور در فینال برای ما کافی است و کسب مقام هشتمی هم رکورد خوبی بود. احساس می‌کردم که وظیفه ام که عبور از مقدماتی بود انجام داده ام.

وی گفت: ما در فینال بسیار قوی و رقابت بسیار سنگینی در جریان داشتیم شاید برخی از آنان بین ۱۲ مدال جهانی را در کارنامه خود داشتند اما متوجه نشدم چه اتفاقی برای آنها در فینال افتاد و این برای ما یک خوش شانسی محسوب می‌شد.

فروغی اضافه کرد: اختلاف ۶.۹ دهم میان حریفان در لیگ هیچ کشوری هم دیده نمی‌شود اما اختلاف من با حریفان به بیش از ۶ رسید، البته قطعا این را آسیب شناسی خواهند کرد تا ما دچار چنین مشکلی نشویم.

وی گفت: در مرحله مقدماتی رقبا امتیازات خوبی ثبت کردند اما متاسفانه در نیمه راه مرحله فینال دیدم دیگر حریفان امتیازاتشان کم شد و من دیگر احساس کردم حریفی ندارم و با آرامش پیش رفتم و متوجه شدم اگر تیرها را ۷ یا ۸ میزدم هم قهرمان بودم.

وی در خصوص برنامه‌های آینده اش گفت: نزدیکترین برنامه ما جام ریاست جهانی فدراسیون تیراندازی است که در هر ماده می‌توانند ۱۲ نفر شرکت کنند. زمان و مکان این مسابقات مشخص نشده اما حدودا یک ماه دیگر است.

این تیرانداز دهلرانی، گفت: مسابقات قهرمانی سلاح های بادی آسیا قزاقستان هم در پیش است. در آینده تا بازی‌های آسیایی جام جهانی و مسابقات آسیایی دیگری هم خواهیم داشت.

فروغی گفت :هدفم اما حضور در المپیک فرانسه است. اکنون رنکینگ یک را در اختیار دارم و تنها حفظ تکنیک و تاکتیک و حضور در مسابقات مهم است که بتوانم رنک خود را حفط کنم تا بتوانم دوباره سهمیه را بگیرم.

وی گفت: تیراندازی آنطور که شایسته است در ایران مورد توجه نبوده اما اکنون خیلی شرایط بهتر شده است و همگی امید داریم که به آن بیشتر توجه شود و ایران یاید قطب تیراندازی جهان باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد