اونس طلا2215.89
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

فارن پالسی: فریبکاری بایدن و کاظمی در عراق جواب نمی‌دهد

مجله فارن پالسی نسبت به فریب جو بایدن و نخست‌وزیر عراق هشدار داد و نوشت: تغییر تدریجی را در سطح تهدید فرار روی نیروهای آمریکایی در حال حاضر شاهد هستیم.

به گزارش سایت طلا به نقل از این مجله، هفته گذشته جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق گفت، نیروهای رزمی آمریکا را پایان سال جاری میلادی از این کشور بیرون می‌کشد و در عین حال آن دسته نیروهای آمریکایی‌ که باقی می‌مانند نقش غیر رزمی یعنی آموزش، مشورت دهی و ارائه داده‌های اطلاعاتی به نیروهای امنیتی عراق را ایفا خواهند کرد.

این مجله از طریق تحلیل جان هانا، محقق برجسته آکادمی یهودی در امور امنیت ملی به این واقعیت اشاره کرد که اکثر ۲۵۰۰ سرباز آمریکایی در عراق از بیش از یک سال پیش نقش‌های غیرجنگی و غیر رزمی داشتند.

اعلام روز دوشنبه گذشته مبنی بر خروج، بیشتر بعد سیاسی داشت و آموزشی در صحنه سیاسی با هدف یاری به الکاظمی در جلب رضایت برخی مخالفان حضور آمریکا به خصوص گروه‌های مسلح شیعه بود که در انتخابات اکتبر رای خواهند داد.

طبق نوشته مجله، بدون تردید اعلام بایدن یک حسن نیت است اما تقریبا مشخص شده که کاملا هوشمندانه نبود در دو بیانیه صادر شده "کمیته هماهنگی مقاومت" قبل و بعد از نشست بایدن و الکاظمی آنچه آنها اعلام کردند این بود که هرگز تغییر نام نقش آمریکا در کشور عراق را نمی‌پذیرد.

مقاومت عراق گفت، بیانیه صادر شده از سوی بایدن و الکاظمی فریب‌کاری و بازی است برای طولانی کردن هیمنه آمریکا. این گروه‌ها مشخص کردند حتی وجود یک سرباز آمریکایی را به هر بهانه‌ای در کشورشان نمی‌پذیرند و هیچ گونه توصیف نیروهای رزمی و غیر رزمی را قبو ل ندارند و همه باید بروند.

به نوشته این مجله، بایدن باید با این مواضع جدی برخورد کند از زمان روی کار آمدنش از شش ماه پیش تنش بیشتر و حملات بسیاری علیه نیروهای آمریکایی در عراق شده است. شبه نظامیان شیعه عراق نیروهای آمریکایی در عراق و نیز در مرزهای مشترک با سوریه را بیش از ۳۰ بار از زمان روی کار آمدن بایدن هدف گرفته‌اند که چندین حمله در ماه ژوئیه رخ داد.

این مجله به افزایش حملات و پیشرفت و تغییرات آنها اشاره کرد که بسیار نگران کننده است. حتی این گروه‌ها از پهپادهای دقیق و پیشرفته که قادر به فرار از سامانه‌های پدافندی آمریکا هستند، برخوردارند. اولین حمله در آوریل بود که یک بخش محرمانه وابسته به سیا در کردستان عراق را هدف گرفت و تغییر تدریجی را در سطح تهدید فرار روی نیروهای آمریکایی در حال حاضر شاهد هستیم.

این مجله افزود: اگر بایدن فکر کرده فریب دیپلماسی او با الکاظمی برایش فرصت است تقریبا باید بداند با واقعیتی غیرمسرت‌بخش بیدار خواهد شد. این مجله هشدار داد فعلا فرصتی هست زیرا نیمه دوم سال ۲۰۲۱ برای نیروهای آمریکایی در عراق از نیمه اول آن خطرناک‌تر خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد