اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

زنجبیل دارویی ‌تاریخی و جهانی که آن را نادیده می گیرید

زنجبیل یکی از خوش عطر ترین و خوش طعم ترین گیاهان دارویی است که از گذشته تا کنون جایگاه خود را حفظ کرده و به عنوان یک چاشنی غذایی محبوب نیز شناخته می شود.

زنجبیل دارویی ‌تاریخی و جهانی که آن را نادیده می گیرید

زنجبیل یکی از خوش عطر ترین و خوش طعم ترین گیاهان دارویی است که از گذشته تا کنون جایگاه خود را حفظ کرده و به عنوان یک چاشنی غذایی محبوب نیز شناخته می شود.

زنجبیل یک نوع گیاه پرخاصیت است که به اشکال مختلف قابل استفاده است به این معنا که شما می توانید از میوه تازه ی زنجبیل گرفته تا به شکل خشک شده و پودر آن به راحتی استفاده کنید و همواره در دسترس شما قرار دارد.

یکی از ویژگی های زنجبیل که آن را به یک داروی شفابخش تبدیل می کند خاصیت گرم کنندگی آن است. زنجبیل با خاصیت فعال کنندگی بدن موجب به سرعت گرم شدن بدن می شود.

چاشنی

به صورت کلی زنجبیل دارای فواید سلامتی بسیاری از جمله ضد تهوع، تقویت کننده قلب، ضد لخته شدن خون، ضد سموم کبد، ادرار آور، ضد نفخ، رفع کننده مشکلات روماتیسم، رفع کننده ضعف اعصاب و ضد سرطان است.

زنجبیل همچنین باعث کنترل و حتی کاهش قند خون می شود و برای کمک به درمان سندرم متابولیک استفاده می شود و با کاهش فشار خون ارتباط مستقیم دارد.

زنجبیل دارای تاثیر ضد درد و ضد التهاب است و به عنوان یک عامل پیشگیری کننده از پوسیدگی دندان شناخته می شود.

زنجبیل

زنجبیل حاوی ویتامین C و ترکیبات ضد التهابی و ضد باکتریایی که برای درمان سرماخوردگی و گلو درد بسیار موثر است. در عین حال از زنجبیل به عنوان داروی جهانی هم نام برده می شود زیرا دارای خاصیت ضد قارچی و ضد باکتری است.

معمولا به افرادی که قصد کاهش وزن و لاغر شدن دارند توصیه می شود زنجبیل استفاده کنند زیرا مطالعات انجام شده بر روی انسان و حیوان نشان داده است که زنجبیل به دلیل کاهش التهاب و افزایش کالری های سوزانده شده می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش وزن داشته باشد.

علاوه بر آن زنجبیل در سرعت تخلیه معده نیز بسیار موثر است و مصرف آن برای افرادی که دچار سوءهاضمه و ناراحتی معده هستند توصیه می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد