اونس طلا2333
مظنه15,346,000
18 گرم3,542,600
ارزش سکه34,574,538
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,300,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

اگر مردمک بزرگی دارید شما باهوش هستید

نگاه به چشمان افراد دیگر همیشه می تواند احساسات او را به شما منتقل کند. اما تحقیقات جدید نشان داده است که چشمان و مردمک چشم می تواند نشانه ای از هوش باشد.

اگر مردمک بزرگی دارید شما باهوش هستید

نگاه به چشمان افراد دیگر همیشه می تواند احساسات او را به شما منتقل کند. اما تحقیقات جدید نشان داده است که چشمان و مردمک چشم می تواند نشانه ای از هوش باشد.

طی این تحقیقات دانشمندان متوجه شده اند که در واقع مردمک های بزرگتر می تواند نشانه این باشد که شما از هوش بالا تری برخوردار هستید.

اندازه مردک چشم عموما بین 2 تا 8 سانتی متر بوده و به همراه عنبیه وظیفه جذب و کنترل نور ورودی به چشم را دارد و از همین جهت مشکی دیده می شود.

مردمک

مردمک چشم در شرایط مختلف ابعاد متفاوتی داشته و تنگ و گشاد می شود. برای مثال مردمک چشم هنگام افزایش سن کوچک تر شده و در شرایط عاطفی گشاد تر می شود.

در مؤسسه فناوری جورجیا تحقیقی بر روی بیش از 500 نفر انجام شده و فاکتور های حافظه، توجه و هوش سیال بررسی شد. هوش سیال نوعی هوش است که در آن هنر حل مشکل بررسی می شود.

در این تحقیق دانشمندان آزمایشات خاصی برای حل مسئله طراحی کردند و متوجه شدند که افرادی که مردمک چشم بزرگتری داشتند راحت تر و بهتر می توانستند مسائل را حل کنند.

چشم

دیگر فاکتوری که بررسی شد، میزان کنترل توجه افراد بود. افرادی که مردمک بزرگتری داشتند توانستند که تمرکز بهتری داشته باشند و کمتر از دیگران حواس آنها از یک موضوع خاص پرت می شد.

همچنین شرکت کنندگانی که مردمک بزرگتری داشتند حافظه بهتری نسبت به دیگران نشان دادند اما با نسبت به توجه و هوش سیال داده ها ضعیف تر بودند.

در نهایت دانشمندان نمی توانند دلیل این موضوع را توضیح دهند، اما تحقیقات نشان می دهند که عصب هایی که به مردمک متصل شده اند به بخش هایی از مغز وصل می شوند که پردازش های مهم را انجام می دهند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد