اونس طلا2326.02
مظنه15,271,000
18 گرم3,525,300
ارزش سکه34,405,563
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,000,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

این هورمون ها باعث افزایش وزن شما می شوند

ممکن است بعد از مدتی به خودتان بیایید و متوجه شوید که اضافه وزن شدید پیدا کرده اید در صورتی که میزن غذای شما تغییری نکرده است.

این هورمون ها باعث افزایش وزن شما می شوند

ممکن است بعد از مدتی به خودتان بیایید و متوجه شوید که اضافه وزن شدید پیدا کرده اید در صورتی که میزن غذای شما تغییری نکرده است.

در پاره ای از موارد علت چاقی ممکن است پرخوری نباشد و چاقی و اضافه وزن شما ناشی از مشکل دیگری در بدن شما باشد.بهم خوردن تعادل هورمون ها مانند استروژن، انسولین و ... می توانند در افراد منجر به چاقی شود.

1.هورمون استرس یا کورتیزول)

کورتیزول معروف به هورمون استرس، به تنظیم فشار خون و سیستم ایمنی بدن کمک می کند. این هورمون به بدن پیام می دهد که باید مواد غذایی با میزان کالری بالا مصرف کند و مقادیر بالای آن در بدن منجر به افزایش اشتها و در نتیجه چاقی خواهد شد. استرس و کمبود خواب دو دلیل عمده در بالا رفتن سطح کورتیزول در بدن هستند.

چاقی

2. انسولین

انسولین مسئول تنظیم چربی و کربوهیدرات در بدن است. این هورمون به بدن اجازه می دهد از گلوکز استفاده کند. سطح بالای انسولین در بدن خانمها منجر به افزایش وزن خواهد شد.

3. تستسترون

نامتعادل بودن میزان تستسترون، می تواند باعث اختلالات قاعدگی، رشد موهای صورت، آکنه و ناباروری و از همه مهمتر افزایش این هورمون، موجب چاقی در خانم ها شود.

4. پروژسترون

پروژسترون سطح هورمون پروژسترون در دوران یائسگی در بدن کاهش می یابد که این کاهش ممکن است باعث نفخ و جمع شدن آب در بدن زنان شود. از نشانه های کاهش پروژسترون این است که شما حس می کنید، بدن شما نسبت به قبل پرتر و سنگین تر شده است.

هورمون

5. استروژن

استروژن استروژن یک هورمون زنانه است که کاهش سطح آن می تواند باعث افزایش وزن در دوران یائسگی شود. سلول های چربی منبع دیگری از استروژن هستند که کالری را به چربی تبدیل می کنند و از این رو می توانند باعث چاقی در خانمها شوند.

6. تیروئید

مشکل تیروئید شایع ترین نوع به هم ریختن تعادل هورمونی در خانمهاست. کم کاری تیروئید بیماری است که در آن بدن هورمون تیروئید کافی ندارد و باعث می شود دچار افزایش وزن شوید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد