اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روغن بسیار مفیدی که از خوردن آن غافل هستید

روغن کنجد جز سالم ترین روغن های مصرفی برای پخت و پز است که می تواند علاوه بر محافظت از سلامت شما به رسیدن به ایه آل تان نیز کمک کند.

روغن بسیار مفیدی که از خوردن آن غافل هستید

روغن کنجد جز سالم ترین روغن های مصرفی برای پخت و پز است که می تواند علاوه بر محافظت از سلامت شما به رسیدن به ایه آل تان نیز کمک کند.

روغن کنجد به عنوان یک روغن با قیمت مناسب و کیفیت بالا شناخته می شود. این زوغن با درصد بالایی چربی غیر اشباع بیشترین مقاومت و ماندگاری را در بین روغن های خوراکی دارد.

نوع لیگنان و آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در این روغن باعث بروز مقاومت بسیار بالا در برابر حرارت و اکسیداسیون و نیز باعث خواص فیزیولوژیکی ارزشمند روغن کنجد شده است.

کنجد

1. سلامت پوست و مو

روغن کنجد به دلیل دارا بودن ویتامین E و ترکیبات آنتی اکسیدانی یک محافظ طبیعی در برابر اشعه فرابنفش به حساب می آید. استفاده موضعی از این روغن برای ترک های پوستی، اگزما، بریدگی ها و جراحت های سطحی بسیار مفید استو موجب شفافیت و جلوگیری از بروز آکنه می شود.

2. درمان یبوست

اضافه کردن فقط یک تا 2 روغن کنجد به سالاد و یا به غذای روزانه یاعث درمان یبوست می شود.

3. پیشگیری از چاقی

سسامین موجود در کنجد با مهار جذب چربی از مجاری گوارش، افزایش فعالیت آنزیم های چربی سوز، کاهش تجمع ذرات چربی در سلول های بالغ چربی باعث جلوگیری از سنتز چربی و در نتیجه جلوگیری از بروز چاقی می گردد.

چاقی

4. سلامت سیستم عصبی

مصرف روغن کنجد اضطراب را کاهش می دهد و مانع اختلالات عصبی و کمک به درمان آلزایمر می شود.

5. ضد تصلب شرایین و ضد سرطان

از بارزترین خواص درمانی روغن کنجد پیشگیری و درمان تعداد زیادی از سرطان ها، سکته های قلبی و تصلب شرایین است. سیستم دفاعی بدن را هم تقویت می کند.

6. افزایش طول عمر

این روغن حاوی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها است. آنتی اکسیدان روند پیری را به تعویق می اندازد و سبب افزایش طول عمر می شود.

7. پیشگیری و درمان خشکی مفاصل و پوکی استخوان

روغن کنجد سرشار از کلسیم، آهن و املاح معدنی است. با توجه به مقدار کلسیم بیشتر در مقایسه با لبنیات مصرف آن در سنین پایین باعث پیشگیری از خشکی مفاصل و پوکی استخوان در میانسالی و سالمندی می شود.

پوکی استخوان

8. سلامت قلب و عروق

روغن کنجد فشار خون را پایین می آورد کلسترول مفید را افزایش و کلسترول مضر را کاهش می دهد و به حفظ فشار خون طبیعی خون کمک می کند.

9. پیشگیری از آب مروارید

سسامول موجود در روغن کنجد به دلیل تاثیر حمایتی و محافظتی از سلسله اعصاب و دارا بودن آنتی اکسیدان بالا ممکن است بتواند از بیماری های فرسایشی تخریبی از جمله آب مروارید و تخریب ماکولای وابسته به سن جلوگیری کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد