اونس طلا2155.5
مظنه14,201,000
18 گرم3,278,300
ارزش سکه31,994,853
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

عزت نفس خود را تقویت کنید تا دیگران تسلیم خواسته شما شوند

عزت نفس یکی از مهم ترین ویژگی های شخصیتی است که می تواند در رسیدن به خواسته هایتان به شما کمک کند و درعین حال شما را به یک فرد قدرتمند تبدیل کند.

عزت نفس خود را تقویت کنید تا دیگران تسلیم خواسته شما شوند

عزت نفس یکی از مهم ترین ویژگی های شخصیتی است که می تواند در رسیدن به خواسته هایتان به شما کمک کند و درعین حال شما را به یک فرد قدرتمند تبدیل کند.

عزت نفس می تواند این قدرت به شما بدهد که توانایی های خود را دست کم نگیرید و به دیگران نیز این اجازه نمی دهد که شما را به عنوان یک فرد ناتوان به سخره بگیرند.عزت نفس سالم بر شش اصل استوار است:

1. زندگی آگاهانه
یعنی به واقعیت احترام بگذارید، بدون طفره رفتن و انکار. هنگام انجام هر کاری از آن آگاه باشید. سعی کنید بفهمید چه چیزهایی علایق، ارزش ها و اهداف شما را تحت تاثیر قرار می دهد. هم از دنیای بیرونی و هم از دنیای درونی خود آگاه باشید.

2. پذیرش خویشتن
یعنی قبول این واقعیت که افکار، احساسات و اعمالتان متعلق به شماست، مهربانانه و محترمانه رفتار کردن با خودتان، حتی وقتی برخی احساسات یا تصمیم هایتان را تحسین نمی کنید یا از آن ها لذت نمی برید و نیز پرهیز از ماندن در ارتباطی طردکننده یا خصومت آمیز.

عزت نفس

3. مسئولیت پذیری
یعنی درک کنید شما در انتخاب ها و اعمالتان مختارید و باید منبع نهایی احساس رضایت تان باشید. هیچ کس جز خودتان به شما خدمت نمی کند، کسی قرار نیست بیاید زندگی تان را برای شما سروسامان دهد، شما را خوشحال کند یا به شما عزت نفس بدهد.

4. ابراز وجود
یعنی به خواسته ها و نیازهایتان احترام بگذارید و شکل های مناسب ابراز آن ها را در واقعیت جستجو کنید. با خودتان در برخورد با دیگران با احترام و مناسب رفتار کنید. از کسی که هستید راضی باشید به دیگران اجازه دهید این واقعیت را ببینند و از باورها و ارزش ها و احساساتتان حمایت کنید.

توانایی

5. زندگی هدفمند
یعنی برای تعیین اهدافتان، مسئولیت بپذیرید، اعمالی را انجام دهید که به شما اجازه می دهد آن ها را به دست آورید. خودتان را در مسیر موفقیت نگه دارید و در جهت تکمیل اهداف خود حرکت کنید.

6. زندگی همراه با راستی و درستی
یعنی از اصولی رفتاری پیروی کنید که شما را در اقدام هایتان وفادار نگه دارد؛ ایجاد سازگاری و تجانس بین آنچه می دانید، آنچه می گویید و آنچه انجام می دهید، به قول هایتان پایبند باشید، به تعهدات خود احترام بگذارید و به گفته های خود عمل کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد